fredag 28 augusti 2015

Tänk så det kan bli, Speciellt till Ruth i Virginia- Gamla Minnen

Världen är så stor, så stor, pyttsan ett par trappor bara.
Tänk vad det kan bli efter lite "sim snack ". NKK då vaknade
Ruth i Virginia. Jaa Du Ruth nu har jag haft kaffefrämmande
här. Det var ju roligt Roy är en glad skit fortfarande.
Jättetrevlig han kom ihåg Tjalvestugan och Pingpongbordet.
En reslig lång man  förstår att han var tjusig som ung.

 jag talade om för Roy att du sade något jättebra en gång,
Du kommenterade till mig, att när du går upp på
morgonen går jag och lägger mig. Det tyckte jag var så bra.

När jag visade honom hur jag framkallade korten jag
tagit, kom jag emot webkameran , så efter mycket
hit och dit blev vi på den med. Så här har Du din
gamla pojkvän, och hans granne Hajan.
Han hade bråttom hem igen, det är ju VM på TV, jag
nästan misstänkte något sådant eftersom det drog ut på
tiden för fotografering till detta inlägg.

Han är nöjd med sitt liv , hans sambo och han har många järn i elden. Hans sambo är nog 10 år yngre, och leder
Seniordansen i Åby och Norrköping. Det vet jag för de var
och dansade på Sjukhemmet där min man bodde de sista
åren. Hon är lika pigg och glad som han, De har ju haft
sina liv, innan De träffade varandra.
Jaa nu får du kolla, detta är speciellt till Dig, Du rara lilla
bloggvän. Storkram från Roy till Dig.
                     Hälsar  H A J A N.

9 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! Vad världen är liten ibland, du bor granne med en man som tidigare i livet varit tillsammans med en av dina bloggvänner som nu bor i USA. Wow! :-) Ja, livet för människor samman på det mest konstiga sätt ibland.

    Önskar dig en fin helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  2. Tack så innerligt, Hajan! Sitter här och blir nästan lite tårögd,
    när jag tittar på Roy. Han är sej lik - hårfärgen har bleknat en aning. :)
    Jag kan än inte fatta, att du och jag hittade på min pojkvän från nästan
    70 år sen.
    Ja, du har rätt i att han såg bra ut, men det bästa med Roy var att han
    var så väldigt rar och bussig, OCH att han hjälpte "morsan". Roligt att
    höra att han har en livlig sambo och trivs med tillvaron. Kramen
    mottagen med ett stort smil! Tack och tusen tack!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Visst är livet fullt av konstiga sammanträffanden och vår värld är väldigt liten .Kul för Ruth att se sin gamla vän .ha en trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  4. Sånt himlans sammanträffande som du och Ruth hade en gemensam vän.
    Där ser man vad det sociala nätet kan medföra, trevligheter.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Tänka sig vad världen är liten trotts allt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så roligt att läsa ! Tänk så konstigt det är ibland med vissa sammanträffanden , ja du, världen är bra liten ibland.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Så roligt att du har en bloggvän i
    USA, och att du skickar bilder till
    henne måste uppskattas.
    Ha en fin helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. Ett underbart inlägg Hajan! Tänk så häftigt att du kunde delge Ruth detta trevliga besök. Ibland är världen liten!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. - Halloj i Peking.
    - Så kul att du kunde sammanföra dom båda efter
    så många år. Måste ha varit fantastiskt kul för
    Ruth att få se och läsa det här.
    - Ha en fortsatt fin helg !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera