tisdag 11 augusti 2015

Så märkligt livet är, så tungt i onödan kan man väl få tycka.

Kollade i morse på TV.programmet för i dag, måndag och tisdag,
är det ju alltid gamla Svenska Filmer. ( det är åldern ).
Fick då se att det är en Sickan Carlssons film, den har jag säkert
sett flera ggr, Sjunde Himlen den skall jag se om i dag.
Halkade då in på ett program, som hette" Hellre en skrynklig själ,
än ett slätstruket liv ,
det var ju ett intressant påstående.

Det var Tom Alandh som gjort detta porträtt, av Lars Nordlander.
Vem tusan var Lars Nordlander, Programmet fångade mig på en
gång, hur kan en människa som skrivit så mycket texter, till våra
mest kända  artister, Monica Zetterlund och  han hade levt ihop
i åtta år. Han hade räknat ut att det var nog de två som levt längts
med varandra.  Lasse Berghagen intygade att det var den bästa
text författaren han visste om.

 Lill-Babs hade fått mycket fina texter, till ex " Det här är mitt liv"
som är så fin, de kanske har sagt det, men jag har då aldrig hört det.
Anita Strandell höll i alla trådar till detta 70 Årskalas som han
själv ordnat med.  Tommy Körberg hade fått texter från honom
Lill Lindfors var på 70 årskalaset på en krog i Gamla "Stan"
Kolingen tror jag den hette. Han hade ingen bostad, men någon
i visbranschen " Silas " skulle hjälpa honom, att leta.
Så tragiskt ett liv kan bliva, om man inte sköter sina kort väl.
Jaa som vanligt måste jag säga, att Tom Ahland är en mästare att
göra bra reportage. Men jag blev lite tagen, så spartanskt
att kinesa hos sina vänner.  Det slutade med att vi fick se och
höra hur glad han var över alla fina ord. men,  men
Vad jag lägger mig i,  Google i dag på honom och han lever
fortfarande.

3 kommentarer:

  1. Inte hört talas om honom heller Hajan! Spännande med såna program,fakta om människor om än tragiskt då! hoppas du får en bra dag.Vi har vackert väder så man får väl traska ut lite emellan intag av klara drycker på fm sen börjar laxeringen:) Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Kikar in här för att lämna en liten hälsning :) Jag är väldigt lite aktiv i bloggvärlden numera men det kan tänkas att det håller på att ändras.. Våra kycklingar har växt otroligt mycket och alla mår bra. Det svåra blir att ta bort tuppkycklingarna. De är så fina och snälla men vi kan omöjligt behålla dom. Vi mår bra, hundarna och hamstern också :) Hoppas du också har det bra!

    Ta hand om dig!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Kikar in med en hälsning till dig Hajan!
    Hoppas allt är bra med dig..Kramizar

    SvaraRadera