onsdag 12 augusti 2015

Så firade vi vår 85 Åring, Tack för en trevlig dag

Så var vi tre ladys på väg att festa hos vår 85 åring. Vi har varit
tillsammans i 60 år nu. Färdtjänst var här och hämtade mig
prick kl 12.00, sen direkt för att hämta en till.

Strålande väder, jättetrevlig chaufför också.

Vi började med en lättdrink med Martini i . Kall och god
då sjöng vi och läste verser gjorda om oss. Gåvan var pengar + ett presentkort på blommor. Det fanns så mycket  
blommor redan där, därför gjorde vi så.  Sen delade vi på
vinstpengar vi hade i en pott, vi ses så sällan nu för tiden.
Innan vi satte oss för att äta, ville vi kolla i hennes Kuvös.
Där har hon en större balkong, Clematisen blommade rikligt, som Mårbacka och andra Perlagoner. Orkideerna
ville också visa

Tänkte på i dag, hon gillar mest vita blommor tror jag.
Rosen buketten har stått i nästan 10 dagar nu.
I dag blev vi bjudna på Kyckling , Potatisklyftor och god
sallad serverad i kupiga salladsblad. God Bearnaise sås färdigköpt.

Detta  Rose`vin  rekommenderar jag Barfota heter det, bara 8%
lagom för oss äldre. Ser ni fotavtrycket på etiketten.
Jaa vi har haft en trevlig dag tillsammans, men vi börjar bli som
våra mammor var en gång, mycket sjukdomsprat, jag vet att vi sade till varandra , så där skall inte vi göra, ha, ha nu är vi där.
Avslutar nu med den fina solnedgången som förra grannen skickade i förgår till mig.
Ha det så bra nu skall jag inta ryggläge i alla fall, Hajan är trött.

8 kommentarer:

Bitte sa...

Vad trevligt med 85-årskalas! :-) Det låter som att ni hade en fin dag tillsammans, roligt också att ni är gamla vänner som fortfarande håller ihop.

På tal om det så träffade jag också några riktigt gamla och goda vänner för någon vecka sedan. Vi var ett gäng som hade barn i samma ålder och som umgicks otroligt mycket när barnen växte upp, men de senaste åren har vi inte träffats särskilt ofta. Några av oss har inte setts alls! Men, så var det en som tog initiativ till att träffas och vi hade knytis i hennes sommarstuga vid havet och det var så himla roligt att äntligen ses igen! Ibland är det som att tiden står stilla... :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Eva i Dalarna sa...

Så trevligt ni hade det. Roligt att träffa gamla vänner. Och födelsedagsbarnet fick en fin dag. Perfekt att få presentkort..

Anonym sa...

Ni tanter / ooops LADIES / hade er en jättetrevlig dag!
Ingenting är som goda, gamla vänner. Bordet såg väldigt
fint ut, och blommorna ljuvliga.
Tänk va´ bra att få skjuts till och från ett party.
Som ville väl in ha nåra tipsiga damer ute efter vägarna. :)

Ruth i Virginia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket roligt kalas, härligt att
ni fortsätter träffas och fira.
Det var god mat och dryck ni fick,
och så fina blommor hon har.
Kramar/AM

Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt ni haft det och god mat och massor av skratt hoppas jag, inemellan! Och bra förslag på dryck också! Kul att ni hållit ihop i så många år, det är värdefullt, man bara fortsätter prata där man slutade sist, eller hur! Och dela på vinstpott låter kanonbra!
Agnetakram

Nette Cecilia sa...

Tänk att ni får fira tillsammans i så många år ,härlig dag ni hade kramen ,nette

MirandaMaräng sa...

Såå underbart det låter!! När jag blir 80+ hoppas jag oxå att jag är lika pigg som dig och ditt gäng!
Kram MirandaMaräng

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Vilken fantastisk blomsterprakt !
Måste vara trevligt att träffas i ett sådant
"gäng" som hållit ihop i så många år.
Klematis kanske jag skulle satsa på till
min kuvös nästa sommar. Gillar den blå tonen.
- Ha en fortsatt bra vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)