onsdag 19 augusti 2015

På besök hos Grannen igen, på Kyckling, Gott förstås

Nu börjar det att bli som vanligt igen , efter alla pausar.
Alla har ju gjort något annat just nu, till och med jag.
 I dag har jag varit hos min granne igen , var bjuden till 11,00, en bra tid tycker jag.
När jag gick över gården upptäckte jag att Rönnbären är på gång,
Vet att jag skrev om det förra året med,
I dag när jag skulle sätta mig till bords, sade kompisen titta vad
jag hittade i tidningen. Det var vår lilla Axel som var på bild.
Axels Farmor och Farfar hade satt in den.  Så glad jag blev, jag har ju ingen tidning längre. Det var en trevlig överraskning.
Det hette "grattis " och var bara på barn.

Jag hade med mig en flaska Rose`vin , inte för att dricka i dag., utan ville ge den till en liten present, eftersom hon inte varit bra, på ett bra tag.
 
I dag bjöd hon på Kycklingfile, inlindad i Bacon , jättegott, Till
efterrätt hade vi Bryle`pudding. Jag har inget hört från min son,
prövat alla mobilnr, men det är en telefonissa som säger att man
måste ringa om. Så dum jag är kom ju på att jag kunde ringa till
mitt barnbarn, hon hade talat med honom i går morse.  Han hade
ingen täckning där de var då. Men roligt för mig, hon kommer i morgon så kan vi äta tillsammans. Hur dotter och måg mår fick
jag ju se på Bloggen där hon var igen. Har redan beställt Färdtjänst

tills i morgon, för att handla . Behöver fyllas på igen.

På söndag kommer sonen hem trodde Martina, det går ju så
fort med allt, många som fyller år i september, det är knappt man hinner med.
Det är fortfarande somrigt i luften, men man känner lite aning
av höst. Såg i dag från grannens balkong, att bladen börjat gulna.
Första gången jag hade glömt min kamera hemma .
Bilderna har jag plockat från Google.
 




Ett mycket bra budskap
tycker jag, det är så vi är.
Tycker det budskapet
passar oss alla.

kram från Hajan







4 kommentarer:

  1. Brylepudding - åh så gott!
    Tråkigt att du inte har nån tidning, fast å andra sidan blir de tunnare o tunnare, åtminstone den jag läser..
    Man kan läsa dem gratis på biblioteket vet du det?
    Blir härligt att få besök av barnbarnet förstår jag!
    Och roligt att få hem sonen..

    SvaraRadera
  2. Här gulnar bladen också men det beror nog mest på torkan. Inget regn i sikte heller vad jag kan se på alla rapporter. Nu ska jag ha en liten minisemester och bara vara ute i naturen med kikare och kamera. Ska bli härligt.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  3. Bra med gångavstånd till lunchen,
    roligt att du har så bra grannar.
    Och det blir mycket rönnbär iår, ska
    plocka in lite till helgens dukning.
    Ha en fin torsdag och helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Så gott du blev bjuden på hos din granne. Kul att Martina kom och hälsade på dig och att ni käkade ihop.
    Ha det bra, vi hörs
    Puss o kram

    SvaraRadera