torsdag 20 augusti 2015

Kärt besök den 20 Augusti, länge sen

Det var så kul i dag, mitt barnbarn kom på besök. Vi bestämde det i går. Där kom hon Brunbränd och grann,
jag tycker det är så snyggt med dessa hattar tjejerna har nu. Det hade ju vi också när jag var 19-20 år. ha,ha men det var vita små frökenhattar på 40.50 talet.

Fick ett meddelande i går att de bjöd på 43;- på salladen.
Det passar ju ypperligt tänkte jag. det gillar ju ungdomen
den skulle ha kostat 84:- men fick ju denna full för 41:-
jättebra. Köpte Pannrisch  till det smakade så gott.

Hon kom direkt från skogen uppe hos sin mormor.
Vi pratade för nu skall hon ut på riktiga långresor. Det bästa med det är sa hon, att jag jobbat ihop till dem själv och
bekostat dem. Men det är ju så oroligt överallt nu.
När Martina var här ringde min son äntligen, talade om att jag
hade storfrämmande, Han berättade att på Söndag kommer han ut ett tag. Nu är alla batterier laddade som väl är.
Så bar det av hem igen, hon hade pappas bil så det gick ju bra. Skulle träffa sin mamma, de skulle handla något gemensamt. Vilken skillnad det är på våra uppväxter nu för
tiden, om man bara tänker på 20 åringarna. Man hoppas ju det skall gå bra för dem. Bland allt detta överflöd.


Måste slänga in ett par rader till lilla Ewa. Det är inte synd
om mig, jag har själv valt att vara utan min dagstidning.,
Viktiga händelser läser jag på Datan, på tv ser jag ju allt
lokalt som händer. När jag hade tidningen var det födda och döda man bläddrade till. Är det någon nära som fallit ifrån, hoppas jag att man som anhörig får reda på det i alla fall.
Jag lägger det på Bredbandet i stället.

Stor kram från en nöjd och glad Hajan för i dag i alla fall.


7 kommentarer:

  1. Trevlig med besök ,så söt hon är och jag håller med dig ,kul med hattar ,.Oroligt är det överallt i världen nu ,skönt att få vara hemma.Kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dig en fin helg Hajan! Visst ja! så söt hon är ditt barnbarn :) ha de gott/kramiz

    SvaraRadera
  3. Nu såg jag ditt inlägg. Vilken dag med barnbarnet. Ja, nu fyller hon snart också. Vi sitter på takterrassen just nu och har spelat lite kort.
    Puss

    SvaraRadera
  4. Hej kära Hajan! En liten hälsning från Rhodos! Det är så varmt här att man inte orkar något, mer än att bada. Idag är det 38 grader i skuggan.
    Vi fick ta ett hemskt beslut innan vi åkte, vår lilla långhåriga tax fick diskbråck som inte gick att åtgärda. Vi fick ta bort honom, han blev bara 7 år. Allt gick så fort, två dagar på Valla djursjukhus sedan ingen återvändo, vi ville inte att han skulle lida mer.
    Därför var det extra skönt att få byta miljö ett tag, sorgen och saknaden kändes ännu mer hemma.
    Det var den snällaste hund vi haft, skällde aldrig, tyckte om alla både vuxna och barn.
    Hoppas allt är bra med Dig?
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  5. - Halloj i Peking.
    - Så trevligt med besök av barnbarnet. Och extra roligt när det blir som en överraskning !
    Jag får låna syrrans barnbarn ibland. Det är OK det också....
    - Hoppas du får en fin helg hos dig !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  6. Åhhhhh vilken söt flicka! Så roligt med besök.
    Sallad är alltid gott, det tycker jag också.

    Skön lördag tull dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Vilken söt tjej! Trevligt med besök. Har lagt märke till att det blivit populärt med hattar igen och att unga tjejer gillar det också. Önskar dig en finfin söndag.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera