fredag 7 augusti 2015

I dag var det en dag med avsked,


I morse när Gouda, tösen på Hemtjänst kom , sa hon det
är sista dagen för mig här. Jag blev riktigt ledsen. vi har kommit så himla bra överens. Det är så gulligt när man ser hur ovana De är först, men sen smälter in i systemet som om de aldrig gjort annat än passat upp på oss gamla tanter.
 Joo, då de passar upp på gamla farbröder också. Jag vill gärna ge en kram sa hon, det vill jag med sade jag. Då
blev Hajan lite rörd skall jag be att få tala om.
Hon hade så ovanligt förnamn tyckte ja, så jag skojade
och sa God dag, God dag. Då tittade hon på mig och sa, det
har alla sagt i dag, och det kunde ju inte vara så roligt.
I dag ligger jag bra till, har fått SMS från Spanien, där de
upptäckt att Sverige har sommar också. Jag är inget för denna tryckande värme, joo när jag var yngre förstås.
Jaa, mim dotter och måg har ju   två barnbarn med sig,
så de har häcken full.
Hoppas jag ligger bra till i helgen med, så jag får träffa min son också. Men det är ju match borta och han brukar följa med bussen då.
Nu skall jag vila mig ett tag upp på maten, det var sill och gräslök i dag igen. Kokte ett ägg till också, så
jag reder mig.
Ha det så bra i värmen önskar Hajan
 

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Visst är det skönt med lite värme men det är inte så enkelt att sälja vinterkläder nu .Här på holmen är det bra .Vi var och hälsade på mina föräldrar på sina respektive boenden , på vägen hit.Ja du har nog det som en prinsessa du jämfört med dom .Trevlig helg ,kramen Nette

Eva i Dalarna sa...

Det är nog lätt för dina hemtjänstflickor att tycka om dig Hajan, du måste vara en favorit!
Idag har det varit varmt väder här också, det gick till och med att sitta ute och äta. Man får vara glad för stunderna!

Gunillasljusglimtar sa...

NU kunde jag skriva till dig...försökte i natt men se det gick inte:)Åh så tråkigt att bli av med bra personal.Det säger min pappa också o han blir allt lite ledsen över sånt! Dom tycker nog om dig också...Kram Gunilla ♥

Mamma C sa...

Halloj, igen. Så tråkigt att hon slutar som du tyckte så bra om. Ha en fin lördag.
Puss

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Synd när dom man vant sig vid slutar. Men det är
klart att vikarier finns det överallt.
Det har verkligen blivit sommar när vi kom in
i augusti. Här lovade man regn idag. Men det har vi
inte sett röken av....
- Ha en fortsatt fin vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)