söndag 2 augusti 2015

En kväll med "goa" vänner, och många härliga minnen

Det var efterlängtat besök, våra vänner från Göteborg.
Som tack för att jag bjöd på mat, fick jag dessa Servetter
Kaffepaket, ljus och Konfekt. De bodde på Scandic Norr,
kom i fredags och åker hem i dag igen.
 Eftersom vi känt varandra sen 50 talet, var det många minnen som dök upp. Men i gårkväll när jag diskat och plockat undan var klockan över 22,00. Då tänkte jag
Hur många ggr, orkar vi träffa varandra igen. För mig är ju
inga problem jag är ju här, men de måste ligga på Hotell,
och så bila denna långa vägen fram och tillbaka.
Vi är ju  jättegamla alle samman. Vad bjöd jag på,
jo Det blev ugnstekt Lax, Sparris och god sås på grädde och Sweet Chili, dill, gräslök. Efterrätt blev Jordgubbar och
Vispgrädde, och Blåbärsglass. Sen till kaffet hade vi den
Glutenfria kladdkakan, den är faktiskt bättre än Ekströms.
 Jag tycker så mycket om Medelhavs-salladen, passar så bra
just till Laxen tycker jag. Ha,ha jag skall ha Lax i dag med.
Det blev över en bit i går, det duger bra igen.
Just nu är det jättemörkt,  världens åskmoln utan för nu.
En av gästerna hade verkligen känt av Jordbävningen i
Göteborg senast.  Det har ju varit förut i Surte, det kommer väl alla ihåg. Jaa i dag har jag varit i farten tidigt, ringde
till min kompis som fyller 85 i dag. Åh så vackert sade hon
och flinade, ja vi skrattade båda två- Sen har jag SMSat till
min dotter som heter Karin, i går Sms-ade jag till Sonen som heter Per.  morgon flyger  dotter och måg iväg med två
barnbarn till Spanien. Sen bliver det bara SMS då.
Nu är denna novell klar, så snygg texten är,  konstigt jag
har inget ändrat. Ha det så bra önskar Hajan.

Jag blev så glad, för  alldeles nyss ringde mitt barnbarn och tackade för cykeln hon fått av mig , hon skulle göra en premiärtur till Smultronstället i Söderköping med den.

7 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Åh inte dåligt att komma från Göteborg till dig! Trevligt med gamla vänner.De finns i vått o torrt! Lax är ju såå gött Hajan:) Fullkomligt älskar lax!Varit på en låång promenad med mina stavar nu på fm,gick i skogen och trodde få se lite blåbär!! Inte en endaste b a r a massa blad..Ha det gott nu Kram Gunilla

Anonym sa...

Nu har uppladdningen börjat . "VI" går för 3p. idag.

Härligt att gårdagen blev så lyckad !!!!!

Ha dä bäst / NR 12 (sonen).

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad trevligt med långväga besök av gamla vänner. Det har ju hänt en del sedan 50-talet så jag kan tänka mig att ni har mycket att prata om. God mat bjöd du på också, vilket kalas. Igår var maken och jag och festade på varsin glass på Smultronstället i Söderköping;-)
Kram,
Regina

Anonym sa...

Hej där .Det var en trevlig stund med god mat och mycket prat.

Anita

Mamma C sa...

Låter som en toppenlördag hos dig med. Nu ska snart väskorna fram och vi ska börja packa. Sedan blir det lite sova innan klockan ringer.
Hör av mig på sms när vi är framme.
Kram

Ölandsvindar sa...

ÅH, du fick en kartong med mitt favoritgodis ser jag. Och grattis till cykelvinsten. Jag har en ny cykel, tycker jag själv, men när jag tänker efter ordentligt så är den trettio år gammal. Tiden går!
Kram från Kerstin

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Det där såg ju kanongott ut, förstår att de trivdes hos dig.
Kul med gamla vänner. Jag fick besök av en gammal arbetskamrat förra veckan. Vi kom fram till att det var 28 år sedan vi träffades, då flyttade han och frun till Göteborg för andra arbetsuppgifter. Men alltid kul att träffas igen och minnas tillsammans.
- Ha en fortsatt trevlig vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)