tisdag 25 augusti 2015

En dag i väntans tider , kan man säga

Tog kort på min grannes fina Klöverblom i går. Vi brukar träffas ibland och ta en kopp kaffe tillsammans. Hon och jag är lika gamla,
jag frågade hur hon kunde behålla sin klöver så fin.
Då säger hon den har sett lika dan ut alltid, den var från hennes
föräldrahem. Jag hade vit klöver i vårt matrum, där vi bodde förut.
Men på dem satte jag om dessa små konstiga revor, med de små lökarna på. Utanför balkongen dörr och fönster , hade de satt en
liten blomsterlåda, det var verkligen snyggt.
Där hade hon sina Pelargoner , väldigt smart, som hon sa vi vill ju ha plats att dricka morgonkaffet där. JA så smart har inte jag varit
visste inte att man fick sätta fast så under fönsterbrädan.












Jag hade tänkt mig att få iväg detta till Ruth, men nu var de lite
upptagna. Foto-objektet och hans sambo. alltså.


I går såg jag Programmet, Vet du vem du är. Det var Thomas Ledin
i går som det gällde. Ända tillbaka till 1640 talet, om hans förfäder
Farmor och Farfar, Lite av den andra släkten också Mormors sida
de härstammade från Å i Östergötland.

Jag vet banne mig inte vad jag skall skriva om i dag. Jag var ju så uppe i varv för Ruths skull. Jag skulle ha velat fotografera
och skrivit lite rart till henne. Detta var ju fantastiskt med hennes
gamla "pojkvän" för länge, länge sen.  När hon frågade mig om
Roy klingade det till. Herregud det bor ju en Roy över mig.
Att vi kom in på detta var ju när Sjöström var så duktig, då berättade jag att för 100 år sen var jag och min kompis med
i NKK.  Där hade Ruth också haft många vänner. Så kan det vara
vill ju gärna fotografera honom. Men vi får väl vänta , ha de kanske
inte vill vara med på bild. Men det är ju 70 år sen. Då har ju alla
förändrat sig. Just nu är det så kvavt , 23 + på min termometer
bredvid fönstret.

Nu säger jag hej för denna gång, alltid något blev det ändå

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oroa dej inte, Hajan! Det går fler tåg.

Hade ingen aning om att klöver kunde växa så fint.
Kul att ha andra tanter att dricka kaffe med då och då.

Ruth i Virginia
(där vi har 24C härliga grader och sol)

Mamma C sa...

Halloj, här har vi 28 nu och ska snart äta tapas.
Puss o kram

Anki sa...

Tänk... en sådan rosa klöver har jag haft... hade den på mitt flickrum på 1960-talet och hade den med mig ända fram till slutet av 80-talet, då jag tyvärr kastade den - något jag ångrar idag, för den hade säkert kunnat leva än.
Såg också programmet om Thomas Ledin... min mormor var från Å... och min mamma föddes i Mogata... eller om det var tvärtom. Minns inte säkert, men jag har det nerskrivet någonstans :)
Önskar dig en fin dag!
Kram

Änglarum sa...

Hej hej!vilken fin klöver!! här börjar det mesta se sjabbigt ut i blomväg...eller åtminstonde sjunga på sista versen i af! hoppas allt är bra med dig kram Jessica

Ölandsvindar sa...

Vi vattnar och vattnar och önskar oss lite regn. Allting vissnar bort här. I dag ska jag åka och klippa mig och jag minns att det fullkomligt ösregnade förra gången, i slutet av maj. Kan jag ha sådan tur idag att det kommer en skur? Dottern är här på besök också och då brukar det regna så vi får väl se.
Kram från mig /Kerstin

Livet på Vestergård sa...

Verkligen fin klöver. Så fina växter du visar i förra inlägget också. Önskar dig en riktigt fin helg!