måndag 17 augusti 2015

Det händer något varje dag, otroligt

Trodde inte mina ögon, vad tusan håller de på med. Vet nu att det
var narkotika inblandat. Man bliver så ledsen, skjuter de inte, så tages kniven fram i stället. Vet också att vid Biblioteket, är det
många olyckliga själars träffpunkt. Tänkte på Maj Berggren hon skrev så bra inlägg just om sådant. Hon skrev en gång, det är ju inga lyckliga människor som håller på med sånt.
 
Fick se i dag att mina änder har nog gjort sitt, De är från 60
talet och har varit med, men de liksom hör till familjen.

Skulle äta min middag Isterband och Dillstuvad potatis på
balkongen, men det blåste ju så himla mycket, så jag flyttade in
och då satte jag på TVn. Tre olyckliga människor nu som inte mår så bra. Vet inte hur det har blivit i vårt samhälle.

Vet inte vad jag skall göra snart med mina växter heller, så härligt, så det är inga problem ännu i alla fall.
De växer så det knakar.


När sonen kommer hit efter sin semester får vi nog ta ner slingorna, de har trasslat in sig i gardinsnörena.
I dag har jag torkat och dammat överallt, för i morgon kommer de och städar . Då dammsuger de och tvättar golven. Det är så skönt för en trött rygg, jag skäms inte
för det. Det kostar men det är det värt.
I köksfönstret har jag satt mina ST Paula som också visar
framfötterna. De är som 2 bollar i sina burkar.


Hibiskusen har jag fått av en kusin till min make, och den har blommat hela tiden, för nu vet jag att man inte skall snurra på dem.
I morgon skall jag skicka en trevlig visa till lilla Axel som fyller
2 år. Nu är det kaffe time, så det är bara att fixa till det.
Håller med " Lyckliga praliner " ibland är det skitsvårt att hitta
ett ämne. Förlåt uttrycket , ha det så bra önskar Hajan.

5 kommentarer:

  1. Så fin Hibiskus, du har gröna fingrar
    helt klart, som det växer och blommar.
    Och det är en tuff värld vi lever i, händer
    så mycket otäckt och konstigt överallt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Du skriver så trevligt om allt tycker jag, du påminner mig så mycket om min farmor.
    Och som de växer dina blommor på din härliga balkong.
    Skönt att få det städat!

    SvaraRadera
  3. Tragiskt det som hänt i vår stad, läste det på aftonbladet igår. Här åt vi spagetti med musslor i tomatsås på altanen igår kväll.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med den tragiska händelsen vid biblioteket... det händer så mycket konstigt nu för tiden.
    Så fint du har det på balkongen... och dina söta s:t paulor i fönstret... och hibiskusen - såå vacker!
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det känns jobbigt med allt som händer eftersom fler och fler oskyldiga råkar illa ut. Man får försöka leva som vanligt ändå och göra de saker man bruka göra.
    Fina blommor har du. Det märks att blommorna tycker det är toppen med solen som kommit.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera