måndag 31 augusti 2015

Dagarna bara rullar på, alldeles för fort

 
 Tiden bara försvinner och jag med den, nja inte riktigt
men undan går det. Minstingen i vår familj har fyllt 2 år.
Och en jättelycklig liten kille, tänk att få en traktor.
Det var knappt han trodde sina ögon , oj  oj. Han får ju inte hantera den hur som helst, men ett mycket lycksaligt.
Födelsedagsbarn , kan det vara sant. Jo då traktorn är din.
Lilla Axel .
Bilden passar ju bra ihop med åkrarna runt där han bor.





Eljest har det varit en jättehärlig tid, TV Nörd som jag är. Barnbarnet Martina som man nästan hinner
att glömma emellan tiderna, kom och vi hade en
trevlig dag åt sallad, som ungdomen gillar. Hon har ju jobbat som tusan, nu fyller hon ju 20 i dagarna.
Då bliver det Australien, Nya Zeland och Thailand.
ha,ha när jag var 20 åkte vi på en 4 dagars resa till
Danmark, åh vad vi blev beresta tyckte vi, min gubbe och jag nygifta och allt. Det var då det!!!

Jag har följt VMet , inte en massa medaljer men
härlig ungdom, som det nog kan bliva något av.
Diskuskastaren Ståhl tyckte jag mycket om.
längdhopps tjejerna som var så nära.
Usam Bolt skall vi inte tala om, hoppas vi inte får
reda på dopning eller något sådant. Varför bliver man så misstänksam, joo för det går nästan för bra.

Sen var det ju Kristallen i går, så dåligt och så rörigt

vem höll i de trådarna. Jag kan ju inte gnälla har inte alls röstat.


En eloge till alla journalisterna som höll i trådarna
under detta VM, vilken klass på ert arbete.
Kajsa och Andre jobbar ju så himla bra tillsammans.
Jaa jag är nöjd i går var sonen här, och vi kunde
prata och äta tillsammans, i dag om en stund
kommer dotter min,  på en morgon fika , då får
vi prata av oss. De har ju varit på Svensk mark igen
efter semesterresan.
 Det är lite mysigt tycker jag nu, när man kan tända
sina små lampor här och var, och man får vara med
ett tag till.



Skall knyta mig ett par timmar nu innan min
dotter kommer. Ursäkta tiden men ni kan ju sova
medan jag skriver.   Ha det så bra önskar Hajan.
 

4 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej på dig Hajan! tänk vad stolt lille A skall vara över en sådan fin traktor :) såg inte kristallen,men läste att det var många som klagade....ja då var Augusti nästan snipp snapp slut,mot September<kram Jessica

Mamma C sa...

Han är så stolt över sin egna traktor. Här har vi inte sett något från VM, förutom igår. Och kristallen blev bortglömt också.
Kramis

Fågel Blå sa...

Hej På dej!
Det var ett tag sedan jag var härinne hoa dej!
Hinner liksom inte med!
Fin vecka till dej
Kram Kathrine

Nette Cecilia sa...

Oj vilken traktorkille .Har inte tittat på TV på länge det är så mycket man ska hinna med så länge det är sommar ,kramen Nette