måndag 20 juli 2015

Vilken underbar kväll, Tack Lotta, för alla dina gäster

I kväll Lotta fick Du in en fullträff. Så underbara gäster inte
en död punkt. När Jan Malmsjö sjöng Snurra min Jord , så var väl inte ett öga torrt. 83 år och han ägde scenen verkligen.
Tänk så många ggr han berört oss och gör fortfarande.

Tänk vilken succe`dessa två herrar gör nu, med Charleys tant,
jag hoppas verkligen SVT eller TV4 gör något av det. Har talat med mina Göteborgs vänner om detta, Min goda vän sa, hoppas Du får se detta, jag har inte skratta så gott och så mycket på minst 20 år.
 Som de berättade hos Lotta ikväll, De har verkligen funnit
varandra. Malmberg sjöng ju Frank Sinatra han har ju verkligen
en härlig röst. Vilken publik det är i Göteborg också, så härliga
ungar som är med på alla låtar. Tänkte också på Claes han är född
1961 och Malmsjö  maj 1932,
Den lilla Isa kommer nog att gå långt med tror jag, hon har
ju verkligen scenvana, vad månne det bliva av henne ?

 
Ett kärt återseende var ju Stefan Andersson från Västra Frölunda
med sina härliga visor, det var länge sen.

 
Har hört honom förut, när han nyss hade gjort visorna om
Lasse Maja.
 
 
 
 
Kvällen på Liseberg slutade med Jan Malmsjös bravur nummer
VÅR BÄSTA TID ÄR NU.
 
 
Dessa får jag inte glömma heller, alla barn och ungdomar
sjöng förstås med dem.
 
Nu skall jag inte lovorda mer, men jag har njutit hela tiden.
                           God natt Önskar H A J A N.

4 kommentarer:

  1. Hej min vän!
    Tack för att du så troget tittar in i min blogg och kommenterar. Du gör mig glad med dina kommentarer.
    Ser att du också tittat på TV ikväll. Jag har haft ett öga på TV:n och sedan har jag klippt mattrasor under tiden. Jan Malmsjö och Claes Malmberg - det är härliga killar!
    Må nu så gott och stor kram till dig!
    Inga

    SvaraRadera
  2. Brukar inte sitta och se Lotta på fyran. Pogrammet är det inget fel på, men jag tröttnar på denna reklam i ett kör. Men igår var jag kvar till slutet jag med.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du följde med på min resa😃j det var den bästa resa nånsin! Ha de fint godaste Hajan.. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Jag känner att jag inte riktigt hinner med mina bloggvänner den här jäktiga tiden men det ska bli bättre lovar jag. Så roligt ändå med dina kommentarer nästan varje dag. Tittade på Allsången i går men den största (enda) behållningen var nog Lönnås kör tycker jag.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera