onsdag 22 juli 2015

Vilken Tur KJELL LÖNNÅ att Ni var på ALLSÅNGEN, Tusen tack

Vädrets makter rår ju ingen på, men sådan tur Kjell Lönnå att Ni
var där. Tyvärr var inte allsången någon höjdare i går.
Det enda man kommer ihåg är ju Kjell Lönnås Kammarkör, och
Carolina Af Ugglas, Munther var väl också bra. Men allt verkar ju
så hafsigt, det är något som inte stämmer. ??




Inte ett enda litet ord om att en avlidit, som verkligen hör till

våra kända Låtskatter. Robert Broberg har ju också gått bort.
I  dag förklarade SVT att det kommer ett program på
lördag tror jag det var, det får vi verkligen hoppas.
 
 
Men hur fattig skulle inte kvällen varit, om inte Kjell med kör
varit här.
Så här snyggt blev det med min Solfångare, som min dotter gjort,
jätte fint tycker jag.
Tänk vad Klockrankan växt, men tyvärr inte lika blomkraftig
som Blomman för dagen.
Petunian blommar också bra, den fick jag till Morsdag då
var den inte stor.
Min dotter och jag har fikat gott, Bananbakelser till kaffet,jag
hade dukat med ost och grovt bröd. Men det är klart jag plockade
bort när det blev GOFIKA.
Nu skall jag förarbeta lite tills i morgon, för då får jag
middags gäster, Det får ni se nästa gång på reportaget här ifrån.
Min dotter har hjälpt mig också att plocka bort bloggvänner som inte skrivit något på väldigt länge, dessa kan Du ta bort.
De har ju inte skrivit på nästan ett år, och så har vi gjort i dag. Vaknar de till  , lägger vi väl  in dem igen.
Det var vad jag hade att berätta. Hälsar Hajan.




 

3 kommentarer:

  1. Tack för gofikat och pratstunden. Jag åkte hem och klippte gräset istället för att måla. Så gjorde jag fisk i ugnen med anjovis tills i morgon. Nu ska jag ta en promenad och möta gubben min.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hejsan Hajan och tack för alla dina snälla kommentarer.
    Vi är ju fortsatt uppe i NordNorge, just nu vid Porsangerfjorden.
    Det är så vackert här uppe att man dånar.
    Bloggar så fort jag har uppkoppling, och det har jag haft här där vi bott i två dagar.

    Tjingelingen från Rantamor å Rantafar i NordNorge.

    SvaraRadera
  3. Fina blommor Du har! Har Du gröna fingrar tror jag. Gott med lite gofika ibland.
    Här är det fullt hus, med våra "amerikanare", men det är mest min man som får ta hand om dem eftersom jag arbetar. Har semester i augusti. Ska bli skönt!
    Hoppas Du får fortsatt fin vecka!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera