fredag 31 juli 2015

VIKTIGT MED-DELANDE, Cykelvinst från Postkodsmiljonären , HURRA



Hurra, en glad Hajan och tack till Postkods-lotteriet
för min fina vinst. Det trodde jag väl aldrig.
Det var så roligt i dag kom båda mina barn hem." Morsan "
skulle ju få en cykel.
Dotter min hade gjort jättefina bakelser, och en underbar
bukett med blommor.

Vi var ju lite nyfikna över cykeln, för Per skulle ju taga den med sig in till Norrköping.

 

Det blev bestämt att den skulle komma upp i lägenheten

hos mig.


Dotter min hade gjort underbara bakelser, med Jordgubbar
och Vinbärsklasar på, vi festade ordentligt.

Sen var Cajsa tvungen att åka hem, då kom Cykeln jag
gapskrattade, det såg ut som det var en ny säng på gång.
En stor kartong om hela cykeln. Men det var en jättefin
cykel, jag kan ju inte cykla på den, efter 2 benbrott, det
skall jag nog inte ge mig på.
Per och jag åt Skinksnittsel, sen gjorde jag Potatisklyftor,
hade jättefin gammal potatis till det. Det var väldigt gott.
Sen skulle cykeln in i grabbens bil för, cykeln har jag lovat
till ett barnbarn. Passar så bra för hon fyller 20 år nu.

Per baxade hit och dit, så in kom cykeln in till sist, allt går
om man vill.
Så tog vi kaffe och en var sin bakelse igen Per och jag.
Måste visa Er , Klockrankan växer så det knakar, nu är den på väg in till köket från balkongen, klättrar som tusan.
Den har vuxit om på skåpet och lyktan på väggen.
Jaa, nu vet Ni vad jag haft för mig i dag. En jättetrevlig
dag fylld med glädje. Nu får vi hoppas lilla Martina blev
glad också. Tack för i dag från Hajan.



 


8 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så trevligt att få vinst ,även om du inte kan använda den men den kom väl till glädje i alla fall ,trevlig helg ,Nette

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar så jättemycket! Jag känner ingen som vunnit på Postkodlotteriet, men nu gör jag det! Vilken fin cykel och så bra att den passar som present!
Det var helt klart att fira med alla goda bakelser! Roligt!
Agneta kram

Mamma C sa...

Den var jättefin din cykel. Tack för en trevlig dag igår med mackor och bakelser.
Kram

Gry Karlsen sa...

Gratulerer med flott gevinst. Ditt barnebarn blir nok kjempeglad for sykkelen. Vi har hatt sommergjester en hel måned. Barn, svigerbarn og barnebarn, men i går deo de siste, så det blir en stille helg. Jeg tar ikke ferie før ut i september, da reiser vi bort noen uker. Det har ikke vært noe fint sommervær her i nord heller. Regn og 10 - 12 grader hele juli. Håper august blir fin og varm. Ønsker deg fine augustdager. Klem fra Gry.

Anki sa...

Stort Grattis till den fina cykeln! Så bra att den kom så väl till pass till barnbarnet :)
Ha det gott!
Kram

G:a Affären sa...

Det var en händelserik dag! Och ni firade rejält med fina bakelser, förstår att de var goda.
Grattis till cykeln! Vilken tur du hade liksom barnbarnet, det blev säkert en uppskattad present!
Hoppas du får en solig söndag, kanske det blir en stund på balkongen. Din klockranka verkar också trivas bra där.

Kram/Cia

Anonym sa...

Tack för Kaffet !

Nu är Cykeln monterad o klar , den lyser verkligen upp i sommarrusket.

Klart Dorotea blir glad . Hon ringer dig !!

Ha dä gött / Sönen !!

Rosa i huset i vitt sa...

Vad kul och grattis till vinsten ...bakelserna såg härliga ut
kram Rosa