söndag 26 juli 2015

Vi hade faktiskt tur med vädret .

Tänk att vi hade sådan tur, så vi slapp regnet nere hos min dotter
och måg. Lilla Axel har blivit så stor, han bliver ju inte två år förrän den 18 augusti.
Att vi samlades här i dag var ju för att gratulera 27 åringen.
Det blev inga bilder på honom och hans sambo. Jag fotograferar inte några vuxna egentligen. Ha,ha men råkar de vara på vägen

så åker de med.



Det är så vackert nere hos barnen, det växer så det knakar
det är ju lite fint med alla Palmer.
Han hade det bekvämt i dag Födelsedagsbarnet maten bjöd han
syster och svåger på. Det var ett stort fat med bara ostar och
pålägg på. Mycket olika sorter, ostarna var så fina.
Salladen var jättehärlig, skruvpasta, tomater, bönor physalis
vitlök samt blandat med osttärningar. Maten hade de beställt på
Ica Maxi. Sen hade vi grillad kyckling till, som min måg och min
son grillade tillsammans på 2 grillar.
Dotter min hade gjort en jättestor Jordgubbstårta, jag hann ej
att fotografera den. Jag sa just åt min dotter, där
försvann det fort.
Den var så god, min dotter är jätteduktig med sådant
 
 
Orvar satt gärna hos mig, men han fick inget smaka inte vid
bordet i alla fall. Det var entrevlig middag, men inget hurrande
det saknade jag. Nu får jag träffa dem igen i Augusti,
vi och gratta lilla Axel på 2 årsdagen.
Nu skall jag avsluta min berättelse med dessa blommor
som finns i buketten jag fick i Torsdags.
På onsdag skall jag själv ha matgästen Ni vet. Min son åkte hem
med mig, sen fixade han hem lite  från Konsum som jag behöver då. Sen är det bara en omgång till , från mitt gamla boende.
Ni kanske undrar om bara jag bjuder, men så är det inte, men jag
går inte gärna ut på något. Så därför får de komma hit.
Och nu skall den här lustiga käringen gå och lägga sig.
Skall kolla i Hemmets Wecko, det kommer en ny i morgon.
Men vill gärna vara klar i den gamla.   Ha det bra önskar Hajan.




6 kommentarer:

  1. Så roligt att du får ha så härliga dagar ,här har det varit storm och regn idag ,känns inte så bra i mitt knä ,är väldigt lågtryckskänslig .Ha en fin vecka ,Nette

    SvaraRadera
  2. Det blev en lyckad dag fast vädret inte var det bästa. Ha en bra dag nu. Här ska målas speglar idag. Dom ska få lite svart färg på sig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Eva i Dalarna27 juli 2015 08:32

    Den finaste bilden var ändå den på dig och hunden!
    Du verkar ha haft en trevlig helg. För min del var det jobb, semestern är sĺut.

    SvaraRadera
  4. Vilket kalas du varit på! Det vattnas i munnen när du beskriver all god mat. Vilken tur att ni slapp regnet. Så trevligt att du får gäster på onsdag.
    Ha det bra!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. fina bilder du tar hajan. vill gärna se mera från din lägenhet. kram maria

    SvaraRadera
  6. Hej hej!nämen har lilla Axel blivit så stor?! käre nån vilken stor o redig gosse :) kalas är kul ser riktigt smarrigt ut! bara vädret som kunde varit aningen bättre...sitter med filten om benen just nu ja vilken sommar va :) ha det gott< kram kram Jessica

    SvaraRadera