onsdag 8 juli 2015

Var försvann den dagen ? Det kan man undra


I dag ett trevligt besök av min förra granne, som kom med
samma glädje som vanligt.

Hade sin lilla "Smuffe " med sig som är hur gullig som helst.
Jag fick göra mig bekant och han godtog mig. Jag trodde faktiskt inte att han alls fanns. För varje gång , vi skulle få träffa honom min man och jag, så kom det hinder i vägen.
Men det är klart först, var min man dålig, sen var det min tur. Inte nog med det så flyttade jag också. Allt har sina förklaringar, huvudsaken är att den goda sämjan finns kvar,
och det gör den.
Brödet på bilden hade Monica bakat i dag och hade med sig.
Toscakaka och Hallongrottor.  Blommorna är plockade i
Glotter skogen. Där fanns både vita och blå Blåklockor.
Tyckte inte hon syntes så bra i collaget, därför denna extra bild.
Vi talade gamla minnen och det blev verkligen, många goda skratt.

Blombuketten var ju bara härliga vilda blommor som hon vet
jag gillar. Första gången som hon plockade vita Blåklockor.
Äntligen har Klockrankan slagit ut, precis samma färg som
Blomman för dagen. Men dessa sitter 2 eller 3 st på samma stängel,
hittade dem i morse..
När mitt besök gick hem så diskade jag och lade mig ett tag.
Sov över 2 timmar, åldern tager ut sin rätt. Bra för då kanske jag
orkar se på TV i kväll i stället.
Slutar med en bild på Smuffe, som säkert kommer på fler besök.
Detta besök satte jag verkligen värde på
en trevlig dag som bara försvann alldeles för fort.
Nu skall jag göra som Evans gumma, taga mig en god kopp kaffe.
Tack för ni orkar med mitt tjatter kram från Hajan.
Gummans morgon kaffe bliver mitt kvällsfika, har ju nyss vaknat.

7 kommentarer:

  1. Fint med vänner som besöker dig och förgyller dina dagar ,härligt med vilda blommor.Jag fotograferade dom i vilt tillstånd igår och det var sååå vackert synd bara att det är så mycket mygg om kvällarna .Nu regnar det här .Längesedan sist men det gör gott åt mina blommor ,och jag behöver inte släpa på vattenslangen ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Kul med en trevlig dag att lägga till i minnesboken. En superfin bukett som du fick.
    Kram och god natt

    SvaraRadera
  3. Det låter som en härlig dag!

    SvaraRadera
  4. - Halloj i Peking.
    - Trevligt med lite besök, då försvinner dagarna
    alldeles för fort.
    Här vid Smålandskusten är det mulet och blåsigt. Det
    var en väldigt kort sommar i år.
    - Ha en fortsatt trevlig vecka !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  5. Så trevligt med besök. Vita blåklockor plockade jag när jag var liten vid en stuga vi hade, de som bor i den stugan nu har gjort en väg rakt över där de växte så himla synd tycker jag då förstås. Så vacker din klockranka är blir sugen på att skaffa en. Önskar di en trevlig dag, kram Katta

    SvaraRadera
  6. Roligt och ha kontakt med gamla
    grannar, ni fick en mysig dag. Och
    så fick du träffa en jättegullig hund
    också.
    Ha det gott och kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Hej Hajan
    Österrike är helt underbart <3 jag älskar vyerna folket maten blommorna ja allt... många snitzlar blev det :) det är bara synd att resan är 140 mil enkel tur ) ha det bäst kram kram Jessica

    SvaraRadera