onsdag 15 juli 2015

Skål min vän och höj ditt glas, skål för vår gyllende ungdom, betänk den kommer ej igen

Varit borta på middagsbjudning i dag, mycket trevligt.
Det blev Marinella att börja med, utspätt med lite sodavatten.
Det bliver ju mycket tal om hur det var förr när vi
träffas. Förr då sjöng man mycket tillsammans, Vi provade i dag, inte så klara röster kanske, men vi kunde
samma nubbvisor. Just den här skål min vän, och höj ditt
glas. Den vill min måg gärna ,att vi sjunger tillsammans.

När vi ses , och inte bara den .OBS han är inte gammal.
Min väninna sade just i dag oh, kan Du den där ? Nu kan
de ju inte göra något om inte mobilen ligger precis bredvid.
Mitt barnbarn Martina sa en gång, så duktiga Ni var förr
ni hade ju allt sparat i era huvuden, nu kan man Googla på
allt. Vet inte vilket som var, eller är bäst.
I dag var det en härlig sommarmiddag, Sill och potatis, till
efterrätt Jordgubbar och Smultronglass mycket gott,
Kaffe och en Budapestbakelse mums, mums.

Vi talade också om gårdagens fina underhållning, och så
trevligt att alla kunde vara med för att fira Viktoria.
Vi talade också om Sven-Bertil Taube, vilken underbar kille
80 år och är så bra fortfarande. Det var en toppenkväll.
som man inte glömmer i första taget.


Slutar med bilden på kompisens blommor,  nej visa inte dem, de är inte som vanligt i år . Men jag sade, vi avslutar med det så bliver det bra, på detta reportage.
 
Vi avslutar med lilla Estelle som gick omkring klockan elva
på förmiddagen i regnet, och vinkade till alla som ville
fira mamma Viktoria.
klart slut.

5 kommentarer:

  1. Vilket fin inlägg, Hajan! Den där middagen skulle jag allt
    ha velat vara med på. På tal om sång - det var lika när vi
    unga familjer kom tillsammans och hade knytkalas. Dt blev alltid
    sjungande kring pianot. Och i bilen sjöng vi tillsammans med
    ungarna. Det fanns inga "plattor" och hörlurar med musik. Man
    fick underhålla sej själv. Tänk, va´ många såner man kunde.

    Hade turen att få ta familjen med till Kennedy Center i Washington
    och höra Sven Bertil Taube i konsert. Han var verkligen bra. Mina
    flickor kan flera av hans sånger. Min käre make fick alltid tårar i
    ögonen, när han hörde "Pappa, kom hem.." Jag hade översatt texten
    åt honom.

    Smultronglass! Hur kan man plocka nog med smultron för att få
    tillräckligt många för att göra glass? Verkar nästan omöjligt.

    Roligt att läsa din blogg. Du har alltid trevligt.

    Ruth i Virginia
    (Himmel, vilka pelargoner!)

    SvaraRadera
  2. Hej hej..säger som jag brukar,Så trevligt ni har det på era bjudningar :) hon ser så rar ut kompisen..och hälsa du henne att pelargonerna är super fina!! Håller med lilla Estelle är så rar vilken unge :)) Ha en fin kväll kram kram Jessica

    SvaraRadera
  3. En trevlig middag som vanligt när du träffar din granne. Kul att prata gamla minnen med varandra. Ska nog ha sill och potatis själv i morgon.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Jag har läst lite hos dig i dag. Det har inte blivit så mycket data-skrivande på ett tag. Luften gick ur mig och sen måste det till ett krafttag, om inspirationen skall infinna sig. Lite inspirerad blev jag när jag läste dina inlägg.
    Du har trevligt tillsammans med släkt och grannar och förmedlar detta så bra.
    Jag är gräsänka ett par dagar. Mannen är på så kallad "killträff" som består
    av golf, bridge och lite festande. 5 st 75-80-åriga karlar, de har säkert trevligt. Hoppas det inte regnar ikväll, de ska antagligen vissa varandra hur duktiga de är att vända kött-styckena. Usch! nu var jag elak.
    När jag är ensam lagar jag sällan mat. Till lunch blev det smörgås med god leverpastej och massor med smörgåsgurka.
    Middagen har jag inte tänkt på ännu.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. - Halloj i Peking.
    - Så trevligt ni har det på era sammankomster. Det ser
    mysigt ut.
    Sven-Bertil har jag fotograferat en gång för ett antal år
    sedan. Tillsammans med Sven Wollter. Det var ett sådant där minne som jag nog aldrig glömmer. Två kulturpersonligheter med glimten i ögat som hela tiden gav varandra pikar, på ett vänligt sätt. Även mina färdigheter diskuterades livligt....
    - Ha en fortsatt trevlig vecka !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera