fredag 17 juli 2015

PLUSS OCH MINUS.,SOM DET ÄR I LIVET

Vi får väl börja med Ernst, för det var ju igår han var på TV.
Förstår inte varför det skall vara så mycket. Det är ju massor med firmor som är glada över det. Men det är ju inte svårt att framställa, det är ju bara att hämta på de olika ställen som beskrivs. Men det är vilseledande tycker jag. Så jädrans grinig jag låter, jag hör det, men alla som känner mig vet ju att jag gillar Ernst.
Maten verkade positivt på mig, de inlindade päronen i
Baconskivor, Lammkotletterna underbara, till den goda
salladen.  Men det bliver alltid för mycket, de har ju
knappt plats att bo. Verandan är ju jättevacker, men alla dessa mattor.

I morse när jag skulle gå ut och ta mitt morgonfika på
balkongen stod det en Ambulans utanför vår port, så då vände jag och drack mitt kaffe här vid datan.
Jag stod först och väntade om jag kände igen någon,
Nej tänkte jag, gå in med dig stå inte här och titta, skulle
inte själv ha velat det, när jag åkte iväg när revbenen
gick åt helsicke på mig .
Jag var uppe tidigt i morse, tror jag skrev till Rantamor vid 03,20 tiden. Hon har ju en blogg som är så härlig, På näthinnan heter den. Hon skrev om Abisko som de var på väg till, mer behövdes ju inte då skrev jag till dem att
jag glömmer aldrig när vi bodde vid Lapporten min gubbe och jag.
Det första man såg på morgonen, när man tittade ut var
Lapporten. Det är enda gången som jag sett Midnattssolen
när vi bodde där. Så märkligt natur upplevelse.
Jag har varit ute och tagit av potatisen, den är klar. Jag skall ha Sill och potatis. bara ett par dagar sen jag åt det hos grannen, men det kan man äta hur ofta som helst.
Det får nog räcka med detta i dag, i morgon tager
barnen med mig ut., ner till Bråviken, skall bli skönt att få se, det är några år sen vi var där min gubbe och jag. Vi
hade ju båt i Bråviken också. Vet inte varför jag tycker
så mycket om just den naturen. Skrev en önskan i dag
till min dotter, att vi stannar så kan jag handla hem lite varor med. Vi åker tillsammans i en bil , hoppas på
uppehållsväder bara .
Nu går jag till bords, för nu är tanten hungrig.
HA  DET  BRA NU ÖNSKAR  HAJAN.
 
 

6 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Programmen med Ernst får man ju ta med en nypa salt, men ibland behöver man få inspiration om vilka prylar man kan använda och sätta ihop. Lapporten har jag aldrig sett i verkligheten. Har tänkt några gånger att det skulle vara fantastiskt att vandra i fjällen, men jag har styrt kosan söderut istället.
Önskar dig en fin fredagskväll!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Halloj jag har missat Ernst 2 gånget nu. Måste se på Play vad han lagat för gott. Vi ska grilla ikväll. Och klart vi stannar på hemväg och handlar.
Puss o kram

Bitte sa...

Jag missade gårdagens Ernst, men jag kan hålla med om att det blir lite för mycket ibland. Han är dock en otroligt kreativ människa, man får alltid en massa idéer och tips från honom.

Lapporten skulle jag också vilja åka till någon gång, jag har varit på andra ställen i Lappland och det var fantastiskt vackert där!

Ha en riktigt fin helg!

Många kramar
Bitte

Annes vita rum sa...

Härligt att se midnattssolen kan jag tro. Jag har inte varit längre norrut än Umeå. Trots att min pappa kom från Kiruna så har det ändå inte blivit av. Men Norrköping där mamma kom från, där har jag varit massor hos mormor som barn. Önskar dig en fin helg Hajan... Kramiz

Eva i Dalarna sa...

Jag hoppas du får en underbar lördag Hajan!

Gunillasljusglimtar sa...

Jadu Hajan! jag gillar Ernst men iland kan det bli lite för bra:))Håller med dig att kommentarerna haglar ju inte precis,var sak har sin tid verkar det som! Hoppas du har en trevlig lördagskväll vännen min ♥ Gunilla