torsdag 2 juli 2015

Oj, så soligt det blev, nej jag klagar inte men, men

Jag ligger alltid med en liten springa öppen,  i sovrums-fönstret, Men vaknade i går kväll när jag låg och läste, av en myggjäkel.
Att en sådan liten varelse har så mycket ljud i sig. Jag fick inte
tag i den. Stängde fönstret och släckte min lampa,
Ha,ha vaknade jättetidigt varmt som tusan, 06,10 var klockradion,
då tog Hajan fram kameran och fotade sin termometer.
Nu vet jag att det bliver varmt av morgonsolen, men ändå.
Man får ju inte spola vatten tidigt, eller före sju, Men
Jätteskönt att duscha , "sket i mina grannarna" det var underbart.
Förlåt mitt uttryck inte så vacker svenska.
Klockan sju redan kom min hemtjänst och hämtade tvätten ,
Jaa det blev ingen gröt i dag heller, mjölken är slut. Men det duger så bra med Kaffe för mig i alla fall,
Om ni visste vad den lilla Mini Violen jag fick till Morsdag av
en granne den växer så rart. Det är ju pyttesmå klockor,
men det går ju inte med min lilla kamera att visa det.
 Jag följer detta i Almedalen, är intresserad av politik, men jag
har tänkt på Hasse varje dag Guld och Gröna skogar.
De lovar runt men håller tunt.
I dag hade jag sill och potatis, åt ute på min plats på balkongen.
Har ingen sol efter 13,30 ungefär, det är faktiskt skönt.


Bakelsen ni tyckte verkade god, heter Prins Charles ostbakelse
och finns på Google .Där har ni rätta receptet. Jag har gjort den i så
många år, så jag bara svänger ihop det.




Nu sluter jag för i dag, min dotter kommer tidigt på besök i
morgon, och hon är morgonpigg
så det är säkrast att lägga sig nu. ha det bra hälsar Hajan..

2 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Haha du e go du Hajan😄😄 en fin helg önskar jag dig... Kramiz

Mamma C sa...

Tack för titten och de goda mackorna och muffinsen. Det var skönt att det fläktade när vi knallade hem från dig.
Puss och kram