tisdag 28 juli 2015

Nu har Tisdagen också gått åt Helsicke ,Brr vilket väder

Jaa, kära bloggvänner det är samma s..t väder i dag med.
Såg från Öland i dag, har barnbarn där, men det är ju inte bara att bada, man får hitta på annat tidsfördriv.
Skrev inget i går, men det var ju toppen från Liseberg,
Bra gästartister hade hon ju också, Elisa och Lasse Kroner,
och utan regnkläder för en gångs skull.




I kväll var det från Skansen , De hade lite tur de också, med vädret. Nästan alla på SVT var i publiken. Tommy Körberg
syster Rosa  var där och sjöng " Hoa hela natten ". Den låten glömmer jag aldrig, vi hade ju träffar på vårt jobb
och då var vi hemma hos varandra sjöng och skålade med
varandra. Då hade jag hörlurar på mig, och den biten körde
vi om, och om igen. På morgonen därpå trodde jag att jag
fortfarande hade lurarna på mig, när jag skulle gå till jobbet. Vilka minnen det måste ju vara över 20 år sen.
Jaa, Alcazar var där, men ikväll var Hajan jättegammal
För jag tyckte alla låtar lät lika , det är ju inte klokt
så har jag inte tyckt förut. Jag såg bara 2 låtar till, sen gick jag ut i mitt kök. Så nu är det dukat och klart, en minitårta
har jag bakat och gjort, den står och gottar till sig i
kylen nu tills i morgon.
Har också fått bud om att Göteborgarna kommer, men sen
jag flyttat ligger de på Hotell i Norrköping. Min vän från Mölndal bodde i Linköping när hon var sist.
Det är ju så när man är gammal och är uppe på nätterna
då går det inte att störa varandra, vi är ju över 80 allesammans. Tack Ewa för dina rara ord , till Anita i
Götet välkommen, vet ju att Du  läser min blogg.
Nu är det sovtime.



4 kommentarer:

  1. Då har väl jag också blivit gammal. Tyckte deras låtar precis lika dant jämt. Men jag har aldrig varit någon stor fan av dom.
    Det blir en regnig dag idag med, men man är ju van nu.
    Ha en bra dag med din middagsgäst.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. - Halloj i Peking.
    - Allsången från Göteborg gillar jag. Däremot från
    Skansen blir jag bara på dåligt humör av.
    Oa hela natten måste ha varit i början av 80-talet,
    tänk vad tiden går....
    - Ha en fortsatt trevlig vecka !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  3. Orkade inte ens se färdigt allsången på Skansen. Tyckte det blev "stökigt".
    Däremot brukar vi se på världens bästa veterinär i TV 2. En alldeles enastående man som kan bota och "laga" de flesta djur. Han lever verkligen för sitt yrke och djuren.
    Snart börjar min semester, och vår son med familj åker tillbaka till USA nu på fredag. Kommer att bli tomt igen.
    Hoppas Du får en trevlig middagsbjudning.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Håller med om vädret, vilket skruttväder
    denna sommar. Idag började det med sol här,
    men sen kom ösregnet. Inte mycket annat och
    göra på kvällarna än och titta på tv.
    Kramar/AM

    SvaraRadera