tisdag 14 juli 2015

Nu har jag varit både på Skansen och på Öland

Tänkte först att inte skriva något inlägg alls i kväll.
Ibland känns det bara så, har ju inga spännande saker att
förtälja. Det bliver ju som det heter "Vardagsprat", men
så är ju livet.
Lite har jag fått gjort i alla fall bakat "Hallongrottor"
de blev goda.  Sen har jag fixat ute på balkongen
Pelargonerna tappar ju alla sina små blommor, när de stora
kronorna har blommat färdigt.
Visst är det vackert, men så Estetisk är jag inte, utan sopade upp allt från golvet.
  I dag lagade jag till i Foliepaket , i ugnen. Jag lade in ett
helt Torsk  block, sen skivad färsk potatis, mycket dill
Citropeppar, salt och Zeta matolja uppepå det.
Tomater skivade, och pressade citron över det med.
Jag skall vara ärlig, gott var det men ingen höjdare, det
blev alldeles för torrt.
Det var Sara Sjöström som fick Stependiumet
i år.det gällde ju Alla Vm som tagits  nu
på våren och alla Guldmedaljerna, Jaa hon var verkligen värld den uppmärksamheten.
Denna gång var det alla åtta som satt på första bänken,
Mark påminde om att det var Viktoria och Daniels 5 åriga
bröllopsdag.
I morgon skall jag bort på middag, ni vet hos min granne
vi får se vadet bliver. Här bliver det sängen nu
det har varit en lång dag, vi hörs hälsar Hajan.

4 kommentarer:

  1. Godmorgon
    Torsk i folie brukar jag göra på
    grillen, jättegott. Och då var vi
    på samma ställe igår kväll, fast jag
    tittade inte klart på födelsedagsfirandet.
    Ha en bra sommardag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Så synd att det blev torrt, annars brukar foliepaket med fisk i bli goda. Jag var bara på Skansen, sedan blev det en film här.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vilket fint födelsedagsfirande det blev i går! Regnet upphörde och många bra artister. Roligt att se Sven-Bertil Taube. Han sjunger bättre än sin pappa. Jag kommer ihåg när jag gick på Dramaten och såg alla uppsättningar som han spelade med i. Tyckte att han var snygg och duktig. Nu ska jag hasta vidare. Hela juli är fylld med en massa saker, de flesta roliga som tur är.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Eva i Dalarna15 juli 2015 09:04

    Jag gillar ditt Vardagsprat! Det är alltid mysigt att titta in här och se vad du haft för dig.
    Födelsedagsfirandet på Öland såg jag också. Mark Levengood är en bra programledare tycker jag. Och jag håller med Ölandsvindar om att Sven-Bertil är en bättre sångare än sin far. Han verkar dessutom vara en väldigt sympatisk människa.
    Nu önskar jag dig en fin onsdag!

    SvaraRadera