måndag 13 juli 2015

Min fina Söndag , alltid trevligt med mina barn.

Ja som vanligt åt vi middagen tillsammans sonen och jag.
Vi hade Isterband och Dillstuvad potatis.
Måste tala om att denna bild tog jag från Google, min rätt
såg lite godare ut måste jag säga.
Efterrätten blev Jordgubbar och glass, lite gnäll till, vi tog
glass till våra.


Vi fick sockra på dem för det skulle bliva någon smak alls.
De känns inte så goda, det har val varit för dåligt väder.
Måste visa vad jag skall få av min dotter, hon gör dem själv.

En vindgrej som skall hänga över bordet på Balkongen,
Hon smälter pärlor, sen är det bara att borra, det gör jag
så gärna sa hon. Så spännande en sådan kan man ju ha
uppsatt året om. Vi kunde inte prata så   länge i dag för
hon skulle ut och måla i deras tvättstuga. Lite bråds hon nog på mig, jag kommer ihåg en faster i Filipstad hon trodde jag hade fel på ämnes-omsättningen????
Visserligen var hon Sjuksköterska ,och hon trodde det
var därför jag möblerade om så mycket hemma.
Skitprat tror jag, nu kan man ju inte ändra så mycket,
alla har ju möblerna står lika i alla lägenheter.


Nu är jag glad igen , det händer ju inte så mycket
att skriva om.

Men lite blev det ändå, av både det ena och andra.

Ha, ha det är för konstigt, visste inte vad jag skulle taga upp i dag för ämne. Men nu har jag "ämnet färdigt" det blev ju lite i alla fall. I morgon skall jag till Stockholm och Öland
är bjuden på 38 årskalas " jättehärligt" . Mark ville jag skulle komma.
Ha en bra dag i dag  och  med Lotta i kväll.
Så skönt att vi inte bor i Grekland, där bliver det hårda bud nu.        Läs vad Ni vill läsa, resten skippar Ni.

3 kommentarer:

  1. Nu har jag lagt målningen åt sidan en stund och ställt mig vid spisen och gjort pannkakor istället. Ha en fin dag, och det verkar som att solen vill tränga igenom.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tittar in till dig för att säga HEJ och hoppas att du hittills haft en bra sommar.
    Trevlig resa och var rädd om dig!
    Må så gott och kram!/Inga

    SvaraRadera
  3. Hahahaha,vad vore logglivet utan HAJAN!! Man blir såå glad att läsa hos dig! Jättefin mobil din dotter gör!! Ja här är det semester nu och man grejar o fixar lite.Blommor o trädgård ska skötas.Hahaha,förstår att Mark vill att du ska komma ikväll,heja dig framför tv! Jag gillar detkungliga så se på Viktoria får det nog bli! Kram Gunilla ♥

    SvaraRadera