torsdag 23 juli 2015

I goda vänners lag, berättade vi om andra slag , tusen tack

Vår resa tillsammans började 1951, då kunde vi inget
veta, om vad livet hade i sitt sköte.
Inte visste vi då vad vi skulle möta. Nej livet lekte
och vi försökte hinna med , det mesta.


De har bjudit mig, men nu ville jag bjuda igen. Jag bjöd
förstås på fisk, Lax blev det men det har Ni redan gissat.
Fisk kan man sällan misslyckas med, det är bara så.

 
Vi hade först en assiett med sill, ägg och gräslök. Som låg
på ett täcke av cremfrache  med Rödlök i.
 
Sen blev det den ugnsstekta laxen med god Tomatsås
och en knippa Sparris, det är faktiskt väldigt gott.
efterrätt blev Chokladpudding och nyplockade fina
Hallon, och vispgrädde med stött kardemumma i,
Vi avslutade det hela med Rulltårts-bakelser med
vispgrädde och fina jordgubbar. Det var så trevligt i morgon
firar De Guldbröllop, därför var det lite roligt att bjuda.
Lättbjuden mat, och inga konstigheter och då är
värdinnan fortfarande pigg också.

Fick en jättevacker bukett från deras fina trädgård

Det finns inget så vackert som en blandad bukett med
härliga rosor och allt vad en trädgård har.
Ja ett gott skratt förlänger livet, vi hade många tokiga
minnen att tala om.
Men så här länge får vi inte vänta till nästa gång,
vi skall ses, det är roligt att ta fram det gamla ibland.
Ernst fick stå över i kväll, eller ligga över.
 
 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att ni hade Kul och mat fanns det så det blev över . eller ?

Ha dä bäst . ses på söndag ............... Sonen !!

Mamma C sa...

Toppen när sammankomster blir bra och trevliga. En massa gott du bjöd på med. Vilken fin bukett du fick. Kul att få prata en massa gamla minnen också.
Puss och kram

Snäckskalsdalen. sa...

Dina menyer är alltid så oerhört läckra, ibland skriver jag upp lite och det gör jag den här gången också! Ni verkar ha haft jättetrevligt och vilka fina blommor. Vi hade också gäster igår så det vart ingen Ernst här heller och det gick bra det också!
Agneta kram

Änglarum sa...

Åh vad gott!! du är en fena på mat Hajan :)) ja tänk hur livet blev med facit i hand..lyckat tycker jag det låter som genom dina inlägg.Ha en fin helg <3kram Jessica

Bosse Lidén sa...

När öppnar restaurangen nästa gång? :) jag älskar lax och chokladpudding med hallon på. Gamla vänner ska man vara rädd om. Jag uppskattar mina mer och mer ju äldre jag blir. Kram Bosse Bloggvandrare.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roliga bjudningar du har, och
alltid lika god mat. Vara gäst hos
dig måste vara toppen.
Kramar/AM

Anonym sa...

Du dukar alltid så fint åt dina gäster.
Och MATEN - den ska man inte tala om!
Du är fantastisk på så många sätt. Säjer igen:
Vi skulle ha såå kul tillsammans, om vi kunde träffas.

Gamla vänner är som guld. Håller kontakten med en
del av mina realskolekompisar från mitten av 40-talet.
Tyvärr blir vi färre och färre.

Jag blev så sugen på potatis, när jag såg dina granna jordbär. :)

Ruth i Virginia