torsdag 9 juli 2015

Hoppa ur Dosorna så känner Du så skönt det är

Hoppa ur Dosorna och gå utan skor.
Jaa, det är Ernsts egna ord om att gå barfota. Ett bra
uttryck , så känns det nog när han spetar omkring.

Men vi börjar väl från början, jag hade ju tänkt Ni skulle
få se min utsikt, från min balkong där jag bodde förr.
Men det får vara ett tag, klarade inte av att flytta bilderna
från mailet jag fick, från min granne i går. Tänkte jag lägger dem på "skrivbordet"
så länge, då försvann dotter min som jag hade där.och det blev en annan bild på mig i stället.
 Men det får jag hjälp med sen, ville inte störa
i dag när lilla Axel med mamma var där på besök hos min
dotter. De kan behöva få vara själva.

Fick se Slangbilen, från balkongen  och blev lite ängslig först, det måtte
väl inte ha hänt något, i huset bredvid.
Men såg sen att det bara var övning, det är ju verkligen
bra, att Brandförsvaret sysslar med sådant.
Det är vi hyresgäster bara glada för. Att de håller på i det
huset beror på att det är högre, än i det jag bor i .
Jag visste inte vad jag skulle göra i dag, men hade både jäst
och mjölk, samt mjöl så det blev ett storbak med bullar.

Så nu har jag så det räcker ett tag. Jag är nöjd många påsar
att lägga in i frysen. Har redan smakat och de duger gott.

Den här gången är ju Ernst uppe vid Grythyttan och gör
i ordning ett hus som heter Björskogsnäs och det kommer nog att bli bra när det bliver färdigt. Denna gång är det 2 nya killar som snickrar, de heter Magnus Liljeqvist och
Johan Lagerberg. Ladan skall ju bli festlokal så småningom.

Jag måste ju säga att jag tycker hans matlagning är mest
spännande. I dag blev man riktigt sugen på en kyckling igen.
Alla dessa recept hittar vi ju på Recept . nu , så det är ju
inga problem att hitta.


Då får vi väl tacka Ernst för i kväll, och ses väl om en
vecka igen. Mig får Ni nog höra ifrån snart igen.
Om ni undrar så regnar det ordentligt här.

2 kommentarer:

  1. Såg inte på Ernst igår. Men jag ska se det på play senare. Nu blev det ändrade planer med fisken här hos mig efter du hade ringt. Blir inga knyten utan i en form istället. Tack för pratstunden idag.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Så många bullar du gjort ,jag har en för oss kul video på min blogg idag på österbottnisk dialekt men gjord så det låter som japanska och där är det många bullar.Pa tu ta na kaku heter den och det betyder brukar du ta en en kaka .Vädret idag är också dokumenterat. Tur att det var bara brandövning hos dig ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera