lördag 18 juli 2015

En härlig dag med familjen, Hos Sandvikens ETTA i Kolmården..


Här var det vi hamnade i dag, utflykten som jag önskat.
Det var 10 årsjubileum i dag den 18/7, där var min man och jag när det var  nyöppnat. " Det hade jag inte en aning om"
att det var 10 år sen sist när vi var där. Vi har ju varit där
senare också , med våra barn och barn. . Vet Ni vad jag tänkte i går kväll vilken otur med vädret rena rama 
"skitvädret" det vräkte ner.  Men det blev en strålande, lagom skön dag. Vi hade det så bra. Vi beställde olika
alla sex, svårt att välja , en fin matsedel.

Sonen min beställde Vallenbergare, jag tog Strömming

och Potatismos med mycket örter i. Alla de andra tog
Pizzor, av olika slag, Vi pratade gamla minnen , men vilken dålig kondis jag har. Tycker bara att rullatoren är i vägen
överallt. Förstår att jag går alldeles för lite tyvärr.

Det var så roligt ett barnbarn med sambo var också med.
De visste ju inte om den här utflykten, men det är klart
det var ju roligt att de var med.
Sen ville dotter och måg att vi skulle avsluta hemma hos dem. Men då påminde jag om att jag skulle handla också.
Det var så skönt att få hjälp med allt detta i dag.
 Denna grej fick jag idag, det har min dotter gjort
det är en vindfångare kan man säga. Den skall jag ha över matbordet, det får ni se sedan.
När jag hade plockat in alla varor i kyl och frys , gick jag och lade mig. Jag sov nästan 2 timmar, då tog jag upp
paketet som jag fick. Jag är så tacksam för det de ordnade i dag. Jag blev bjuden på allt av mina barn, det var väl fint.
Hoppas ni har haft en bra Lördag också, önskar H A J A N.





8 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack själv för en toppendag. Jag kommer någon dag i nästa vecka och fixar upp mobilen i taket på balkongen. Nu ska vi hoppa i säng här för i morgon kommer Axel och Sophie och hämtar Orvar.
Puss 9 kram

Anonym sa...

låter som du haft en trevlig dag. kramar maria

Rosa i huset i vitt sa...

Det är fint där i ettans och god mat har de också ..jag bor bara en mil knappt därifrån så vi är där ibland när vi inte orkar laga mat
kram Rosa

Blommiga Rutan sa...

Åhhh det där lät som ett väldigt trevligt ställe. Maten låter god också, mums strömming...

Ha det så gott önskar
Anncathrine

Anonym sa...

Tack själv MOR och mätt blev man !!!
Ha dä bäst / Sonen !!

Anonym sa...

Vilken trevlig dag du hade! Roligt att vara
tillsammans med olika generationer.

- Undrar - Runda tallrikar tycks ha försvunnit
från svenska restauranger. Nu ser dom mest ut
som stekfat.

Ruth i Virignia

Eva i Dalarna sa...

Så härligt att du fick en sån bra dag! Och gott åt du.
Håller med Ruth i Virginia - tallrikar börjar se allt annar än runda ut! Fast en del är riktigt fina!

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig dag du haft! En sån som man tänka tillbaka på med glädje.