måndag 6 juli 2015

Det kan väl inte vara bara jag, som älskar detta regnnnnnnn.

Vaknade i natt av ett underbart ljud, droppar på mitt fönsterbläck.
Jag lovar jag har älskat solen, men de två sista dagarna har inte
varit ok, för mig. Det var helt enkelt för mycket, det räckte nu.
Det var så härligt min son kom i går, och jag hade fått föreskrifter
han ville inte ha någon middag. Jag förstår, vem sjutton var sugen på mat, inte jag i alla fall. Nej vi fikade och åt gott bröd till, ha,ha det gick ner i alla fall.
Han berättade att mitt barnbarn och han varit och badat i vår sjö, Glottern. Tyvärr lockar inte det längre heller, att man blivit
så jä..la gammal, rent ut sagt. När våra barn var små hade vi vår första motorbåt där. Vi hade matkorgar och drickbart med oss ut,
det var helt underbart, att vara på vår egen klippa.
Sen åkte vi inte hem förrän smörgåsar och Pannkakorna var slut.
 
 
Sent i går vid 18,00 var det lagom för mig att äta, då körde
jag iväg min mat , in till vardagsrummet.
Det var stekt Färskpotatis, Bacon, Stekt ägg och goda
grönsaker. Ett iskallt glas Öl till , bättre kunde det inte vara.
Det är väl många av Er som skall ha semester nu,  jag hoppas Ni
får det jättefint, för efter regn kommer det solsken igen. När jag var barn, mycket, mycket länge sen, då hände det ett par mord om
året, nu har det blivit vardagsmat. Örebro senast så det har blivit.
Undrar också hur det skall bliva i Grekland, det är inte klokt.
Det skall nog inte den här madammen lägga sig i alls.
Önskar er alla trevliga dagar nu, kram från gamla Hajsan. 

7 kommentarer:

Rantamor sa...

Oj nu har jag varit ut å yrat på fjällorna så jag har varit lite bortkopplad från alla bloggar. Har ju uppkoppling men inte så mycket ström att jag får slösa när jag ligger å nallar på bobilsbatterierna.
Vi har haft underbara dagar i fjällen, fiskat och njutit och ätit gott, nu är vi hemma igen och ska ladda lite inför nästa resa som nog går till Finland och våra åldriga föräldrar.
Men först har Rantafar ett sjukhusbesök idag inför en op. så vi får väl avvakta lite med vår resa.
Och jag kan nog behöva vara hemma och städa lite, förstår inte vem som dammar ned när vi är borta,
måste vara den där Inga....
Och så har det ju varit så mycket pollen som satt sig i alla spindelnät på mina fönster, ser inget snyggt ut i den låga kvällssolen.
Ajabaja Rantamor bara att ta tag i fönsterputsen.

Hoppas allt är bra med dig och att du mår bättre nu när det är lite svalare, heta dagar kan vara jobbiga.

Tjingelingen kära du från Rantamor och Rantafar.

Tummelisa sa...

Kära Hajan, visst är det skönt med värme, men när den väl kommer blir det ofta så väldigt varmt. Tycker inte att det är så skönt för varken djur eller människor. Vår hund har bara legat och flämtat i skuggan. Vi kan svalka oss i pooler och annat, har haft barnbarnen här och min svärdotter som har badat. Vi har ett sådant där "badkar" som står på marken, som vi tar ned på vintern. Den är visserligen 122 cm hög, så min man brukar simma i den. Jag är lite badkruka....
Nu arbetar jag denna vecka och sedan en veckas semester, sedan arbeta två veckor igen, men sedan tre veckors semester. Vi har bokat en resa till Rhodos i mitten på augusti, men nu vet vi inte hur vi ska göra.
Skönt att höra att Du mår bra och har det bra.
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Halloj, till och med jag tyckte det var skönt med lite regn och friskare luft. Men man blir lite orolig när det börjar att regna här hemma. För det har ju entendens till att aldrig sluta sedan. Jag har nu fixat pannkakor på 2 1/2 liter mjölk som jag hade kvar i kylen. Så nu ska dom kallna och frysas in.
Puss på dig

Stolpås Gård sa...

Tack rara du för så fina ord hos mig! Vad glad jag blir :)
Håller med dig om värmen...lagom är bäst! Här regnar det på tvären, men vad gör det då sonen fyller år och bjuder på både mat och fika.
Din middag såg så god ut och den kalla ölen som pricken över i.
Kram Sussi på Stolpås

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är svårt med värmen för många och temperaturen tog verkligen i ordentligt de senaste tre dagarna. Nu är jag sån att jag gillar sol och värme, men jag kan inte säga att jag fick mycket gjort i värmen.
Håller med dig om att det är oroligt både i och utanför landet, hoppas att saker och ting blir bättre.
Önskar dig en fin vecka!
Kram,
Regina

TantGlad sa...

Värme är skönt. Men visst är regn åxo mysigt. Gillar själv smattret på fönsterbläcket. Låter sååå mysigt.
Tycker det är bra att vi har olika väder. Tänk om vi skulle ha samma väder jämt...........näe....Vilken mardröm.
Ha en jätteskön tisdag nu med ditt önskeväder som blir???.........

Kramkram på dig.

Anonym sa...

Du skriver om mord. Kanske du är gammal nog att komma ihåg
ett mord i Norrköping på 40-talet. En ung man mördade en
taxichaufför; kallades för Frykholms-mordet. Hans syster
och jag delade en lägenhet i Stockholm, då han satt på Långholmen.
Som du säjer, det var inte många mord på den tiden. Nu är det
vardagsmat, i synnerhet i USAs storstäder.

Ruth i Virignia