tisdag 7 juli 2015

Allt skall bara ändras, kanske till det bättre, e l l e r

Ja vad tycker ni, jag tyckte det var roligare förut när man
handlade, när det var olika firmor. Nu står det COOP på
allt. Det är ju inte så konstigt eftersom jag handlar där, det finns bara en affär här där jag bor.
Men pålägg och sådant har fortfarande kvar sina namn,som
Emils skinka ,Perssons korv, liksom Onsalas.
Bilden tog jag från Aftonbladet som också påpekade att både Ica och Coop har sina egna varor, nu mera.
Till och med Kryddburkarna har ändrat utseende, för att inte tala om hur De ändrar inne i butikerna.
Ha, ha min son ringde hem 2 ggr från affären i Söndags och
frågade om ett par saker, som hade bytt plats.
Färskpotatisen var slut, men klok som han är köpte han
en påse av den gamla sorten.



 därför gjorde jag potatismos och Pannbiff, det var
jättegott. Men i dag tog jag bara ett glas vatten till maten, iskallt det var banne mig lika gott som ölen.





I dag var det städning igen, 14 dagar går väldigt fort. Jag
är så nöjd med dessa töser, och tycker så mycket om dem.
I dag kom de lite senare , så jag åt min middag före innan
de kom . Sen kom de in och sade tack och hej,
Tacket gällde päronen de fick, de är svårbjudna, men
i dag tog de emot, de påpekade att nu var de slut, men som
jag sa, jag tog också ett päron till efterrätt.

Men snälla Ni sade jag, mattorna skall de ligga så där ?
Nej de förklarade att min långa matta , måste vänta tills golvet är torrt, för den fäller så mycket.
Jaa det har jag också märkt, men jag trodde att den skulle
hålla livet ut. Men herregud jag går ju inte i konkurs efter ett mattköp på Rusta.

Nu är den här tanten nöjd, med städning och god mat.
Tänk förra året ni, så kunde jag inte gå alls in till mitt
vardagsrum, utan hjälp. Förra året såg jag aldrig Allsången
på TV, jag kollade på datan men det gillade inte jag.
Så bättre har det ju också blivit med en del saker.
Ha det bra alla ni, som skall gå på semester , ja alla förstås.



Slutar nu mina rader med en liten kram, svårt ibland att
skriva av sig. Det passar ju inte alla,kanske.
Vi hörs i morgon igen, då kommer en tös på besök, från mitt
förra boende, det ser jag fram emot. 
                              Hajan







2 kommentarer:

  1. Pannbiff och potatismos lät smaskens. Ha en härlig dag i morgon med din gamla granntjej.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag sugen på potatismos... hoppas det finns lite gammal potatis kvar i affären... och pannbiff... mums!
    Ser också att alltfler kedjor har sina egna märken... men jag tycker nog de har både de egna och "de gamla vanliga" sida vid sida, så då kan man ju välja...
    Så bra att du har hjälp med städningen och att du gillar "dina" flickor :)
    Önskar dig en fin dag allra bästa du!
    Kram

    SvaraRadera