måndag 15 juni 2015

STORFRÄMMANDE PÅ GÅNG, man får tacka-

Hej " Gammor " här kommer jag. Låg och tog igen mig på förmiddagen, då jag höll på att tvätta mina fönster, och måste ta en paus emellan varven.
Hej Mormor , Axel och jag kommer och bjuder på lunch, får vi det , kvittrade mitt barnbarn i luren.
Åh så roligt sade jag. Tack älskade gumman för det.

De hade med sig Lindahls goda sallad med 5 olika
fina saker i. Jättegott , Kyckling .Kronärtskockor,
tomater,Räkor , bönor med god sallads-sås till.

Axel och jag tog en var sin glassbåt till efterrätt,
glömde att tala om, Axel åt pannkaka till lunch,
det som blev över där, skall jag ha till mitt kaffe
sedan. Axel bliver 2 år den 18 Augusti, jag tycker han redan kan så mycket.
Axel ville ju jobba hos mig med, han sköter ju
trädgården hemma hos sig. Gillar att vattna allt som
går att vattna , och lite till.

Jätteroligt, här fick Axel stå på bordet och vattna

växterna som hängde i taket. Med mammas hjälp gick det jättebra.

De måste också vattnas sådant  som står på golvet, det är mycket, mycket
noga att allt ses över.
Jag tycker mammorna är så härliga nu .
De går på Babysim både pappor och mammor nu för tiden, med sina små. Gick och sjöng med dem,
på kyrkans barntimmar. I eftermiddag skulle det bliva lite avslutning, då skulle de här små sjunga
också, hoppas mitt barnbarn tager upp det så vi får höra det sen.

 
Hjärtligt  stort Tack snälla Sophie för detta härliga besök, det värmde må du tro.


Nu är alla mina fönster klara, och jag har vilat ett
litet tag till. En mycket , mycket trevlig Måndag för
mig, Nu får det vara klart här, skall bara plocka in
disken , skall också kolla på You Tube så jag får iväg
något till Axel i morgon, det finns så mycket roligt för barn. Han har ju Namnsdag i morgon den 16/6.
 Nu skall jag ha rast med lite kaffe, ha det bra önskar
en mycket nöjd och glad Hajan.

8 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej Hajan! så trevligt besök du fick <3 Axel han har växt mycket tycker jag,o så duktig han är som hjälper till ;) här har det varit jobb till kl 15 sen köpte jag med mig kyckling klubba o mimosa sallad hem,blev sugen på det,sedan gubbar också 45 kr litern..till midsommar kommer de nog kosta 60 trodde tjejen.Ha det gott kram Jessica

Nette Cecilia sa...

Så fint att du får hjälp av alla åldrar ,har inte hunnit vara inne här eller någon annanstans nu det händer så mycket.Visst var bröllopet fint och nu kom det en lillprins idag ,tänk så nära det var .Ha det så fint ,kram Nette

Maria sa...

Hejsan gulliga du!
Förstår att du är nöjd med sådant kärt besök och rena fönster på det.
Växer gör han lillkillen och så fin. Jo då, var på bröllop men fick se hela på datorn på kvällen för jag var tvungen att gå till vandrarhemmet och ta emot gäster kl. 16.30. Det var ett fint bröllop.
Det här med bloggen blir det nog lite si å så med för det känns som jag jobbar jämnt, snart inom en snar framtid är fönstren klara, har då blivit 36 rutor. Vill jag så finns det väl en så där 50 till.
Vad du har det fint på balkongen, kan tänka mig att du sitter där å njuter.
Nu skall jag lägga mig och sluta ögonen ett par timmar.
Du får ha en finfin dag/kramkram

Anki sa...

Härligt med besök av barnbarn och barnbarnsbarn! Salladen från Lindahls ser då verkligen god ut!
Grattis till cykeln! Jag vann fyra stycken förra året... har två lotter normalt, men hade just den dragningen två extra gratislotter :)
Önskar dig en fin dag!
Kram

Annes vita rum sa...

Hej på dig goa Hajan!
Tittar in och hoppas att det är bra med dig och önskar dig samtidigt en Glad Midsommar!
Ha de gott..kramizar

Mamma C sa...

Vilken dag du hade med så trevligt besök.
Kram på dig

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Vad trevligt med lite lunchgäster. Av en
liten trädgårdsmästare dessutom. Kul med
gemensamma intressen över generationerna.
- Jag får passa på att önska en trevlig Midsommar !
Från Henning och Blondin-Ida....:o)

G:a Affären sa...

Vilken go liten Axel du fick besök av, och glassbåten verkade han tycka om. Gott att de hade med sig sallad också!
He, he, att få hjälpa till med vattningen både högt och lågt var nog populärt.
Så duktig du varit som putsat fönstren!

Kramar /Cia