söndag 7 juni 2015

Raggmunk med Fläsk, mums flibabba, säger jag

Det blev inte Lax i dag, utan Raggmunk med gott Fläsk till.
I går fick jag meddelanden från sonen, jag fixar "käket" tills i
morgon, tager med mat ut till Dig. " vilken service"
Mina barn bjuder alltid på något att äta, de kanske tror att
jag inte lagar mat. Det är klart jag är tacksam.

 
Det är ett år sen hon tog studenten, ända sen dess har hon jobbat
dels i kassan på Maxi, och i Kolmårdens Djurpark. Så nog finns
det bra ungdom, och jobb med, men det gäller att ligga i.
Vi pratade som sjutton med varandra. Hon fyller ju 20 är nu i sept.
När jag fyllde 20 så gifte vi oss, min gubbe fyllde 25 så vi firade hans 25 årsdag på bröllopet.  Jaa Herre Gud var har tiden tagit vägen? Jag sade till henne i dag kolla på "Mitt i naturen" nästa vecka, för då kommer det en hel timme om just Australien. Kan
vara bra att se för den 29 sept flyger hon och 3 skolkamrater till
just Australien. Det är till den resan som det sparats nu från
allt jobb.  
Huvudsaken att allt går bra för dem. Jag var aldrig orolig när mina
barn åkte iväg heller. Man glömmer också om man var det.








Jag detta tar lite tid, för jag måste kolla på Nordea Golfen ner  i
Bara.  Jag tycker det är roligt att se, denna blåst som tager tag i bollarna. Det är en ung pojke på 18 år, Kinnhult tror jag han heter,
2 dagar har det gått bra, men nu verkar det vara Söderberg som leder ett tag. Mr Seigfrids slutade ju knasigt  nu
får vi vänta hur länge som helst, innan nästa omgång.
Ha överseende med ev, stavfel .  Kram från en nöjd Hajan.
I morgon kommer min dotter och måg, då skall vi kolla om bredbandet.


9 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej hej
Så roligt ni har när ni träffs :) visst finns det massor av duktiga ungdommar <3 ibland tycker jag synd om dem.tror de har mycke mera krav på sig nuförtiden..men sen så klart skall ju vuxna ställa rimliga krav på dem också..ja lagom är alltid bäst..Ha en skön kväll:) kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Ja jag tycker det är så kul att dina barn kommer till dig!Å barnbarn inte att förglömma,ja jobb finns nog faktiskt om man vill:) Jag /vi hade fest för vår ungar i går har skrivet ett blogginlägg om det,hahahaha. Guud så gott med raggmunk o fläsk!!! Kram Gunilla

Blommiga Rutan sa...

Vilka rara barn du har! Och vilken vacker flicka ditt barnbarn med studentmössan.

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

Mamma C sa...

Låter som du har haft en toppendag. Här blev det fullt hus som vanligt. Slår en pling i morgon.
Kram

Polargrevinnan sa...

Tittat in till dig så här på nattkröken.
Jag hinner inte alltid med allt kring datorn.
Härliga barn och barnbarn du har. Det har även jag. Något vi kan glädjas åt.
Ha det så bra.
Kram Viola

Marie i Skrifvarstugan sa...

Härliga barn och barnbarn ! Raggmunk och fläsk är bland det godaste man kan äta. Riktig husmanskost. Mums....men lax är också hur gott som helst. Kanske det blir lax en annan dag för dig.
Vad vacker hon är med studentmössan på huvudet och hela livet framför sig. :)
Önskar dig en fin måndag !
Kram från Marie

Äppelblom sa...

Hej fina bloggvännen!
Du blir allt bortskämd du med raggmunk och fläsk. Det gillar gubben och jag också!
Jaså, du tittar på golf - min gubbe har suttit fastnaglad vid TVn hela tiden som det har varit sändningar från golfen.
Spännande för ditt barnbarn att göra en sådan lång resa.
Må så gott nu och var rädd om dig!
Kram Inga

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket förtjusande barnbarn du har! Och hon gör så rätt, arbetar med det som finns till hands och sen ut i världen, jag förordar alltid det, det är den bästa utbildning man kan få inför själva livet och man får vänner för alltid.
Gulligt att ta med mat, det är skönt att slippa laga ibland!
Agneta kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

20 år och Australien, kommer bli ett
väldigt roligt avbrott i hennes jobbande.
Och så god mat du fick.
Kramar/AM