tisdag 9 juni 2015

Och jag som älskat Er, fy tusan vilken tragedi

Och jag som försvarat Er alltid, Ni var ju våra fåglar där vi bodde förut. Men det var ju sant som grannarna sade förstås, Ni är ena riktiga rovdjur.

I går var ju min dotter och måg här, vi skulle läsa igenom lite
information om Bredbandet.
Då tittade jag ut genom fönstret, vad fick jag se 2 små Kajungar
satt där mitt på asfalten. Sen var det nog Kajmamman som försökte
att lura in dem på gräsmattan. Det verkade gå bra, sen kom de mina
och de skulle titta ut på en gång, för de höll på att köra på dessa
små ungar.
De hade med sig en Bamsepåse med färska frallor, ost och de

andra sakerna bjöd jag på



Då kom det 2 st fiskmåsar, med torpedfart rakt ner mot ungarna.
De jagade som sjutton , Kajmamman försökte att vakta sina ungar.
Fiskmåsarna såg ut som Tjädertupper, de var verkligen aggressiva
sen försvann de, och sen dök de igen. Då fanns det bara en unge
kvar. Där stod min dotter och jag, vi sade det var ingen trevlig historia.

Min måg ville ha mina nybakta bullar, så roligt det är när de säger till tycker jag.
Ja de mina åkte hem, och jag dammade och kollade i fönstret
på Kajungen, när kl var 21,00 såg jag den igen. Men de jädrans
måsarna kunde ha tagit den med, för han haltade betänkligt.
Jaa , jag vet att det är så i djurlivet , samma skit som bland oss
människor. Jag kollade ju matchen också 3-3 blev den. Synd att Nigeria skulle få in sin sista i målet. Ni kanske undrar över städningen, men jag dammar själv, och mina rara flickor dammsuger och tvättar golven.   Det låter så roligt när de kommer Harriet gå och lägg dig, så vi vet var du är.
Jag har redan varit på balkongen, underbart i dag, satt och fikade där ute innan städpatrullen kom.
Detta är Ampeln på vädringskroken, St Paulan är ju i mina
fina Teekoppar, Mailade i går till Mölndal för att höra hur min
kompis Blomma för dagen blivit. Jag har inga knoppar ännu, det
hade inte hon heller, det kanske har varit lite för svalt.
I dag har jag Grönsakssoppa på det doftar underbart är nog dags att
stänga av, de kokar så snabbt rötterna.
Skratta inte ihjäl Er, men till Bröllopet skall jag köpa mig en god
Bakelse för att festa. Ha,ha jag har ju sagt att jag är en nörd när
det gäller Tv. I går var intervjun jättebra av Tilde.
,och där sitter madam Harriet och tjuter son om det vore hennes egna ungar som skall gifta sig.  Nu är Romanen klar för i dag, läs om Ni orkar
eller låt bli, det är bara att välja.
Ha det bra önskar Hajan.

 Ps måste berätta min måg visade bilder på mitt lilla barnbarnsbarn,
när han sam i Poolen  , det syns att det var bra med Baby-sim
Axel bliver ju 2 år i augusti. Nej det var inte kallt, de har värme
i den.  Ds

4 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Åh Hajan jag älskar dina "romaner"....
Och vet du, jag tycker du gör alldeles rätt till prinsbröllopet, köp dig en riktigt god bakelse och mys! Skulle gjort detsamma om det inte vore för att just den dagen ska jag på barnbarns 4årskalas, sånt är ju viktigare. Men jag kommer att kolla in bröllopet på svtPlay efteråt.
Kram till dig!

Mamma C sa...

Det är väl skoj att du har så mycket att skriva om. En annan gör två tre rader bara. Stackars kajungar och jävla fiskmåsar. Jag har aldrig gillat dessa fåglar som gör störtdykningar på både djur och människor.
puss o kram

Blommiga Rutan sa...

Men då, attans måsar! Stackars kajan som miste sin unge.
Så mysigt det ser ut på din balkong, förstår att du gärna tar en kaffetår där.
Jamenvisst, klar att du ska ha en bakelse till bröllopet, det blir roligt att titta på.

Kramar Anncathrine

Stolpås Gård sa...

Stackars kajungarna...tro hur det gick tillslut för den lilla halta?!
Trevligt att du firar med bakelse inför bröllopet. Hörde just om en kollegas dotter som skulle fixa både tårta och smörgåstårta att bjuda manma och mormor på i morgon!
Trevlig helg rara Hajan.
Kram Sussi på Stolpås