söndag 28 juni 2015

Nu tror jag på sommaren, underbart





Skål och tack för i dag, för all hjälp.  Lättare att be Dig än
ringa och besvära dem där jag bor.

Jag tycker den här passar bra, den följde oss förr, när vi sjöng tillsammans, din syster , du och vi.
Ja nu är "morsan" nostalgisk.







Det är alltid roligt att minnas , det är ju det trevliga
man vill komma ihåg, skit behöver man ju inte spara. I dag åt
vi på balkongen sonen och jag. Per bliver förvånad varje gång
men på min balkong regnar det ju aldrig, så det vore skräp om
det inte blommade.

Perlagonerna är stora som Hortensior nu och får stå i ett eget hörn.
Petuniorna slokade som sjutton, inte så konstigt för där hade jag
vattnat för mycket.
Jag börjar förstå De som inte vill vara med på bild,  men OK då eftersom Du var snäll när jag ville ta. I dag hade vi Fläsk-kotlett
och skinksnittsel till middag. Sen ugnstekte jag den färska
potatisen, det blev jättegott. Efterrätt blev en var sin Kolastrut med
glass och gott starkt kaffe.
Per diskade allt efter vi ätit, när han var och handlade köpte han
en Tjoffa till mig.  Den betalade han. Tjoffa är bra att ha om det rinner sakta i vasken. Så nu har jag en egen.
Nu har jag borstat potatis tills i morgon, för då kommer nya
matgäster.  Det får Ni se i morgon vad jag bjöd på då .
Nu är det här skrället trött, och vill gå och lägga sig.
Ha det så bra önskar Hajan.  särskilda hälsningar till Ruth som
skrev att Cykel åker de inte så ofta i USA.  Lilla vän det förstår jag
USA är ju som månen för mig. Till Eva vill jag säga att visst
tager Lupinerna över var de finns.(hoppas det var du,som tyckte det) Jag tycker det är så roligt med alla kommentarer jag får,
har inte glömt Dig Tummelisa heller.



4 kommentarer:

  1. Halloj, här var trädgården full av hela klanen när dom hämtade kidsen. Vilken fantastisk dag vi fick med massor av värme och sol.
    Kram och god natt.

    SvaraRadera
  2. God morgon

    Vilken pelargon! Det syns verkligen att blommorna trivs på din balkong.
    Åhhh, så gott det lät där... blir hungrig fast jag nyss ätit frukost.

    Ha det så gott
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastiskt fin Pelargon! Stor och underbar färg. Kul att höra det blev bra att ugnssteka färskpotatisen, funderat på att göra det så nu vet jag :) Kram Katta

    SvaraRadera
  4. Härligt Du har det på balkongen! Fina pelargoner också, här har vi nästan bara pelargoner i krukorna ute också.
    Just nu har vi vår svärdotter och barnbarnen på besök från USA, men vår son har inte kommit ännu. Han måste arbeta ett tag till, kommer om cirka två veckor. Det är så roligt att träffa dem igen, man får passa på att njuta. Tyvärr har jag inte semester ännu, men när sonen kommer är jag ledig i en vecka.
    Tänk att vi äntligen fick lite sommarvärme också, hoppas den håller i sig ett tag.
    Du får ha en trevlig dag i morgon med nya middagsgäster.
    Idag har vi inte tittat på TV alls, det är bara politik.
    Kram från Tummelisa

    SvaraRadera