tisdag 23 juni 2015

NU HOPPAS VI PÅ LITE SOLSKEN, ELLER HUR ???

GOD MORGON  ALLA BLOGGARE ,  NU
FÅR VI INTE TAPPA SUGEN., LITE REGN ÄR VÄL INTE HELA VÄRLDENS DILEMMA
NEJ MEN NÄSTAN FAKTISK." VASSEGODA " NU KÖR VI.


HITTADE EN LITEN VISA VI KAN TAGA UNDER TIDEN, HÅLL TILL GODO.

i dag är det städning på gång, så härligt mina
hemtjänst flickor håller på för fullt här och
dammsugar, håller mig i skrivbordet så jag inte
följer med i farten. Nyss ringde en släkting, jag får
ringa upp dem, det gick inte så bra med samtalet.
I kväll är det Allsång på Skansen hoppas det
håller upp den timmen som den är.
I går var det från Liseberg , där blev de verkligen genomblöta. Lotta Engberg var nyduschad hela tiden. Vi får leva på hoppet, och på bättre väder.


När töserna gick härifrån frågade jag om de hade
städat färdigt för i dag. Nej vi skall gå till en till
efter vår lunch nu, svarade de. 
Jag är så glad åt mina flickor, kanske första jobbet
efter examen på skolan , för dem. 


Nu skall jag ta lite förmiddagskaffe det
skall smaka man bliver "lite trött" av att bara titta på när andra städar.  Ha.ha  jag skojar förstås.
hälsar Hajan.  Tack Evan för bilderna.

6 kommentarer:

  1. Nu ska jag inte vara "sån" men jag läste SMHI:s väderutsikter, dom hade en artikel, och man tror inte att juli kommer att bli bättre än så här.....Tur vi har tak över huvudena och väggar....
    Skönt att få det städat och det är bäst att hålla sig fast så man inte åker med. Jag har också städhjälp, dvs min Omgivning städar, han säger att det blir lugnast så eftersom jag tycker det är fruktansvärt tråkigt, jag blir arg.....jag avskyr det och finns inte den minsta tillfredsställelse i att det blir rent.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ja här skiner solen! Åtminstone för stunden:) Ja det kanske blir en solfattig sommar! Jag håller på i gäststugan och lackar kvisten i taket,puh,puh...Blir la bra sen KRAAM Hajan ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vi har planterat fem nya pionbuskar nu regnet. Så det var skönt att ta sig en dusch i värmen innan tv:n nu. bra att du hittade det du sökte på nätet.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  4. När jag jobbade mer än heltid och dessutom hade långa resor till arbetet, hade jag en städhjälp en gång i veckan. Det var verkligen värt mycket. Så härligt att komma hem och mötas av ett välstädat hus. Nu är det oftast gubben som far omkring med dammsugaren och det blir väl inte alltid som om man skulle ha gjort det själv men bäst att vara tyst.
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  5. Så bra att du har det städat och fint nu .Solen tittade verkligen på dom som var ute igår ,själv jobbade jag hela dagen och på kvällen var det frissan.Ha det bra (titta in på mina gullungar idag ) Nette

    SvaraRadera
  6. Hej Hajan..ja du håller humöret uppe hi hi..vädret kan man inte gräva ner sig för(bara klaga liite..;)))) såg varken Lotta eller skansen,hörde bara Carola i en intervju..ja sångröst har den kvinnan i af!! Nu har jag te o macka som väntar..Kram kram Jessica

    SvaraRadera