onsdag 17 juni 2015

Nu håller vi våra tummar, för en skaplig Midsommar eller hur?


 
 
 
I dag fick vi reda på namnet till det nya tillskottet.
Nicolas Paul Gustaf bliver namnen, Hertig av Ångermanland.
 Jaa, det gick undan för Madelaine, strongt att vara med på
sin brors bröllop.
 
Jag festade i dag med Isterband och Dillstuvad potatis, att något så enkelt kan vara så gott. En tumme har jag väl hållit lite löst på min tumme för nu duggar det redan här, men än är det ju inte Midsommar. Överskriften var ju vi håller tummarna, det är det jag menar.


 

Jag har satt fram min gamla Midsommarstång som varit med många år. Den är gjord i något material , känns nästa som gips.
De här ungarna har jag klistrat fast , tyckte väl de påminde om våra
två barn. Man är ju lite så, när man blivit mamma o pappa.
I dag har jag gått runt lite här hemma och kollat på mina växter.
Nu blommar det lite överallt på balkongen , det tager sig mer och mer i min hink. Klockrankan kommer inte högre nu, men det är ju
blommorna jag väntar på. Just nu kom det en Helikopter här över
det första jag tänker på är har någon rymt, eller är det skogsbrand.

Jag har beställt Färdtjänst hem hit och de undrade nog vad det var med mig, jag frågade hur länge får jag vara ute, Hon var så gullig
lilla vän Du får vara ute tills klockan  ett på midsommarnatten.
Nej så länge vill jag inte vara kvar, så 22,45 hämtar de mig.
Jaa förra midsommarafton äkte jag ju inte Färdtjänst, för då
åkte jag ambulans, eftersom benet bröts upp igen.
Nu önskar jag er alla en fin Midsommar med mycket god
mat, och många lekar med barnbarnen,
ha, ha kommer reportage efter midsommaren
kram från Hajan.






10 kommentarer:

  1. Hoppas du får en riktigt fin midsommar och att vi får rapport efteråt ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Trevlig midsommar kära Hajan! Hoppas Du får trevligt! Var rädd om Dina ben. Hoppas solen lyser på oss någon gång i helgen.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Tack för tankarna på mig Hajan! Nu jäklar ska maggen vara bra annars ... Ja rapportera du efter midsommar:) Jag jobbar dygn midsommarafton men jag o gubben ska festa till det lite på midsommardagen ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Har missat mycket här på din blogg när jag och fina Rantafar har varit på Gotland.
    Men stort stort grattis till cykeln du vann, hoppas jag också vinner en för min börjar allt bli skruttig och gammal.
    Bröllopet missade jag alldeles, men har läst och hört att det var något utöver det vanliga.
    Dom passar verkligen bra för varandra och Sofia har fått prinsen att börja le.

    Ha nu en finfin midsommar, och gå försiktigt så att du inte behöver åka ambulans.
    Själv drar vi till Borgafjäll i morron och firar midsommar där, skulle bli bra väder såg jag.

    Kram och tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Eva i Dalarna17 juni 2015 23:31

    Även jag vill önska dig en fin midsommar fina lilla Hajan. Gå försiktigt i år! Jag firar midsommar med min man och barn och barnbarn oxh vädret blir väl som vanligt; kyligt och regnskurar. Men det blir kul ändå..Ser fram emot ditt reportage efter midsommar! Kram!

    SvaraRadera
  6. Det var evigheter sedan jag åt isterband...men det är riktigt gott!
    Ser att du redan pyntat inför midsommar.
    Önskar dig en fin Midsommarhelg!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  7. Vi får verkligen hoppas att vädret blir bättre tills i morgon. För Hujeda mej vad det har regnat i natt. Puss o kram nu ska vi fixa frukost här.

    SvaraRadera
  8. Ja, den här midsommaren får du ta det lite lugnare!!!!
    Vilken fin midsommarstång du har, det var jättesött med dom små barnen där nere på den och så har du sådana massor av fina blommor, det är gröna fingrar du har, det har jag förstått!
    Ha en riktigt fin Misommar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Hej vännen önskar dig en fin Midsommar,hoppas vädergudarna håller sig i schack :) just nu är det regn och rusk.💕Kramar 💕 Jessica

    SvaraRadera
  10. Ha nu en riktigt skön midsommarhelg! Jag säger som jag har sagt till alla de andra ungdomarna: Ta det nu lugnt med både det ena och det andra.
    Kram, kram från Kerstin

    SvaraRadera