söndag 21 juni 2015

Nej vet Ni vad, det är ju inte klokt, halva året har redan gått

Hur sjutton kan det vara möjligt ?. Nu vänder vi och går mot andra
halvåret. Juni är ju snart slut, och vi väntar fortfarande på sommaren. Hi.Hi  När skall det "bli då " ??
Nu tänker Ni nog, skall den där gamla käringen måla f..n på väggen , hon som har så mycket annat för sig, hon vet, hon tror.

  Det är ju lite av vad som hänt dessa månader som gått redan.
Bilden på den vackra himmelen heter Junimorgon.
 Jaa så är det Fiskmåsarna , som visade sina sämsta sidor
verkligen här.  Tiden med alla våra fina tulpaner, den tiden kommer ju igen, men då är det i höst " Jultulpaner" kallar vi dem då.
Midsommaren  har ju varit också men vilken härlig helg  det var.


  I början på veckan måste jag ner och handla lite , jag skall ju
snart ha min middagsgäst här.

Då skall jag börja med dessa Matsjessillbakelser , sen har jag
tänkt mig Kycklingsallad och ugnstekt färskpotatis .
Det behövs inte mer, kaffe och en glasstrut får bliva avslutningen
på denna sammankomst. Jaa, några småflaskor också.
Nu har jag syndat igen har beställt Hemmets Veckotidning, 10
veckor för 149:- , då får jag 3 Springformar, och det behöver jag,
49:- är frakten. Det är de jag behöver, de jag har nu funkar inte
som de ska  längre ,är nog för gamla.

Detta får bliva avslutningen på detta halvår,
Italia La dolce vita.  är servetter jag fick av min dotter . Hon vet
att jag tycker det är så fint och roligt, med lite annorlunda sådana.
De får säga vad de vill, men Coops servetter är " blaha".
Hoppas Ni också är nöjda  med Er Midsommar.

Sen har jag tänkt på våra vänner i Göteborg, och De som bor . Uppe vid Guldheden är det bränder som startat.
I Mölndal tycker en del att det är roligt
att tända på bilarna. Usch så det blivit.

Nu har det hunnit bli kväller, justerade lite på min blogg
vädret kan man ju inte klaga på, men lite får man gnälla
enligt tidningarna  har det ju varit dåligt i många, många är
just denna tid.
Det jag skrivit om är inget kul
men lugn mina vänner det är långt till Jul.




5 kommentarer:

Mamma C sa...

Idag får vi säga hipp, hurra för vädret vi har haft. Vi har planterat lite buskar och flyttat på rabarberna så att dom kan växa bättre. I morgon är det jobb igen, ringer dig då.
Puss o kram

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Tar fasta på din sista mening;Ännu är det långt till jul.
Inte klokt att halva 2015 redan gått, var tar tiden vägen???

Ha det så gott och lycka till med middagen, låter såååååå gott!

Kram Anncathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Jaa, huuuh, vad tiden går, jag blir nästan lite stressad!
Vilken god mat du planerar, kan man komma?
Agneta kram

Viola sa...

Här har du en kärring till som målar f-n på vägen...midsommar bland de sämsta jag upplevt och bikini och poolbad har jag inte prövat på ännu och som sagt...nu är snart juli här, men man får hoppas att solen då kommer och hälsar på, kram på dig

Änglarum sa...

Hej Hajan! härliga bilder du bjussar på :)) men fy halva året redan!! just nu vill jag stanna tiden,första semesterdagen har snart gått med dundrande fart!! har varit ute o ätit dagens gubben bjöd :) vanlig husmanskost blev det...nu slappar jag i soffan sen blir det gubbar o grädde :)) må så gott kramis Jessica