tisdag 2 juni 2015

Man bliver lika glad varje gång, av besök från barnen

Så fort det gått, var sjutton har tiden tagit vägen, Juni redan
jag tror att det beror på detta jädrans väder. Ursäkta mitt språk.

I dag var en sådan härlig dag , hade tidigt besök av min dotter.
Hon var hos tandläkaren och eftersom jag bor så nära  tar hon mig
också.

Som vanligt har hon med sig en var sin bakelse, det blev Napolion
denna gång med. Nu skall hon inte på fler återbesök, så nu dröjer
det ett tag igen. Nej jag skall inte klaga på mina barn, de ställer upp
för mig, och jag för dem. Det är klart det blev ju mer förr, innan
alla jäkla benbrott.
Cajsa var ute på balkongen och kollade Blomman för dagen. och
så kollade hon på Hängpetunian som jag satte om i gårkväll.
Det var väldigt svårt att få upp den i taket, men trägen vinner.


Jag hade en så bra Ampel över, så nu hoppas jag att den trivs i taket. De brukar ju vara lätta att fixa till.

I går kväll såg jag Tilde Paulas intervju med Carl Philip
och Sofia. Det var lite småmysigt tyckte jag, men i dagens tidningar
blev det sågat direkt. Jag reagerar på elakheterna, att de orkar.
Och Svensk Damtidning följer tydligen efter. Den har blivit
som en varukatalog,  Vi som läser skiter fullkomligt i vad allt
kostar, Till och med lilla Estelles hårspänne var prissatt.
Nu undrade  ju en del, varför de inte frågade mer om Paradis Hotell
Det är ju för 5 år sen, vi kan och vet det.
 
 
Så vi har blivit, kan inget få vara bra, måste alla vara så elaka
och spydiga. De är ju glada åt varandra, låt dem då vara det.
Detta gillar inte mina barn att jag skriver om, alla har ju olika
åsikter om detta. Jag väntar inga svar angående detta, absolut
inte. Det är bara så att jag tycker man kan vara snälla
 och inte måla allt i  svart.
Nu hoppas jag ni får en bra dag och så önskar jag lite bättre väder.
Från Hajan....

6 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Jag såg också intervjun med prinsen o blivande frun och tyckte det var småmysigt. Visst - de kostar pengar och lever i en annan värld än vi, och visst kan man muttra över det, men jag gillaratt kolla på dem i alla fall.
När kronprinsessan gifte sig satt jag vid tvn från tidig morgon till sena kvällen....Kärlek är väl alltid härligt!
Här hoppas jag också på bättre väder, det blåser KALLT och mycket. Ägnar mig åt städning....

Nette Cecilia sa...

Jag håller nog med dig varför ska allting föras till den negativa sidan ,vi skulle väl nog lämna med mun öppen om någon skrev någonting positivt .Har inte sett programmet ännu men ska väl försöka se det .Gott idag igen men jag unnar nog dig att njuta av livet .Dom ringde från mammas avdelning idag att hon fallit 2 ggr nu inom 2 dagar inte gjort sig illa men hon glömmer att ta sin rullator när hon ska gå .Tycker att det är så härligt att du får vara pigg och ha alla tankar i behåll ,kramen Nette

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Såg också på Carl Philip och Sofia igår, ett så gulligt par som verkligen verkar tycka om varandra, håller med dig, varför alla dessa elaka skriverier!
Kanske avundsjuka? Lyckliga, vackra,unga och lyckligt lottade.
Nej, fram för mer snällhet, en underskattad egenskap.

Mmmmm, ser gott ut med bakelsen, rar dotter du har.

Kramar Anncathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Jag såg intervjun och har inget att klaga på, jag förstår inte heller varför alla ska vara så elaka. Låt bli och titta då och låt bli och läs då....mycket enkelt. Det är gulligt när folk är förälskade och tycker om varandra och är rara och det kan inte vara lätt att vara kungabarn. Jag håller med dig precis. Jag är inte rojalist men inte motsatsen heller, utan låt bara alla få vara ifred! Basta!
Vilken god bakelse, och tänk att du fick upp din petunia! Inte gå och trilla ner nu!
Agneta kram

Mamma C sa...

Ha, klart det blir besök innan jag ska till tandis igen. Såg inte på Tildes intervju med dom båda. Ha en bra kväll nu.
Kram

Bitte sa...

Jag missade intervjun, kanske kan man se den på play? Jag tycker också att det är synd att folk måste vara så elaka, om prinsparet nu är kära och ska gifta sig med varandra unnar jag dem lycka. Oavsett vad de har gjort tidigare i livet :-). Jag såg faktiskt den omgång av Paradise Hotel som Sofia var med i och måste säga att hon var en av de mest städade deltagarna.

Många tycker nog inte att Sofia är tillräckligt "fin" för att bli prinsessa, men huvudsaken är väl att Carl Philip får gifta sig med den han är kär i. Det är nog inte alla prinsar som får det, även fast tiderna förändras.

Bakelsen såg riktigt god ut, vad snäll dottern är som köper med sig så gott fika! :-)

Ha en fin kväll!

Många kramar
Bitte