onsdag 24 juni 2015

Lyhörd för en dag iallafall, man får vara glad för det lilla

EN RIKTIG " BAG LADY "  Var jag i dag.

Och vilket väder, tänk vad vädret gör med oss människor , allt
bliver ju mycket lättare, med både det ena och andra.
Träffade så många vänner i dag nere i Centrum.  Idag hade jag
en nota med mig för att inte glömma något. Det är så väldigt lätt
precis när man kommit fram till den varan man  letat efter, så träffar man någon.





I dag träffade jag en gammal Lottakamrat, det blev ju gamla minnen. Men nu hade jag notan i handen.
Köpte mig  en Solros i dag , jag har aldrig haft det på Balkongen
förut, inte som jag kommer ihåg i alla fall. Den skall väl stå ett tag,
hoppas jag. Hur kan man sälja den så billigt 39:- det var väl ett bra
pris. När jag höll på vid Kaffe hyllan, var det nån som sa. Nej vad
roligt det var inte i går sa han. En god vän och kompis till min make,  Det slutade med att jag sa följ med hem och tag en kopp kaffe och smörgås. Men han ville inte åka Färdtjänst, så han gick och jag åkte hem. Det var ett par timmar som gick i nostalgiska
minnen, jätte roligt.
Måste berätta att den Färdtjänstchaufför som körde i dag var
jätte trevlig, han frågade vilken våning jag bodde på, fixade upp
mina 3 bärpåsar och stack iväg. Var det din dörr frågade han med
gässen på, jaa sa jag. Då hade jag rätt , jag satte påsarna där.
Det var väl konstigt.
I dag åt jag soppa igen kvar sen i går, det går ju lite snabbare,
huvudsaken är ju att man bliver mätt. I morgon kommer min
tös hit, jag har köpt Budapest bakelser ät oss till kaffet.
Vi får se vad hon vill ha, det finns både ost och skinka till
mackorna eljest.



Nu säger jag med God Natt för nu är tanten trött, tack för i dag.

7 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Godnatt och sov gott Hajan ...önskar dig en fortsatt fin vecka... Kramiz

Anki sa...

Go´morron Hajan! Vilken trevlig dag du fick igår - inte konstigt alls om du blev trött... hoppas du sovit gott :)
Ha nu en fin dag med finbesök av din dotter.
Kram

Nette Cecilia sa...

Så härlig händelserik dag du hade ,kram Nette

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Vilken kanondag du hade igår. Och det är
säkert lika trevligt idag när dottern är på besök.
Solros på balkongen har jag inte testat, får bli
nästa sommar. Då får man ju lite fågelfrö också.
- Ha en fortsatt bra vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag klarar inte och handla utan nota,
då skulle det nog fattas en hel del.
Så fin solros, den kommer lysa som
en liten sol på din balkong.
Kramar/AM

Rantamor sa...

Nu har jag läst ikapp hos dig kära Hajan,
och sett att du hade en trevligare midsommar i år än du hade ifjol.
Och mycket gott blev det att äta också.
Härligt.

Tjingelingen från Rantamor, ha det fortsatt gott i sommaren.

TantGlad sa...

Soppa, det ÄR ju jättegott. Det mättar visst, och med en mjukissmörgås blire superb!
Träffa lite människor och surra på med är kul.
Låter som en härlig dag det där.
Fina bilder.
Kramkram