fredag 12 juni 2015

HA,HA JAG HAR VUNNIT ÄNTLIGEN EFTER ALLA ÅR.

 
 Så jädrans roligt, jag har vunnit en cykel på Postkodslotteriet,
jag trodde inte det var sant. Jag skojade en gång med mitt barnbarn
när vi pratade om detta. Vinner jag så bliver det nog en cykel sa jag.
 
Svart på vitt, hon skojade bara och sa, jag behöver en cykel i så fall.

Tänk så fort hon bliver bönhörd då
Jag har varit med i olika omgångar, gick ur för jag inte hade råd,
då hade vi 3 st 450:- i månaden.  Det hade jag inte råd med
min man sade flera ggr, det är bara bluff. Men när han dog, hade jag inte råd helt enkelt.
Men så fick jag lite lust, har bara en, det räcker 160:- kostar de nu.
Men det är ju ett jäkla tjat om att köpa fler, men det får räcka för mig
Det har varit tyst från mig ett par dagar nu, för jag fick ett mail
om min Webbsida att jag skulle, godkänna något. Men så dum är jag inte. I dag kom min dotter hit och kollade , det måste vara en liga för det ena kom från England och det andra från ett annat land.



 
 
 
I går var jag hos min goda vän på Laxmiddag, den var jättegod
det var Baby Spenat i bottnen, dem hade hon bara värmt upp i
lite smör, sen var det purjolök, uppe på det lades Laxbitarna.
sen en god sås med Creme fraiche ,Sweet chili  och dill.
Sen hade hon strött skalade Räkor och Sockerärtor uppe på detta.
Svartpeppar och lite salt för de som vill. Jag ville det men sade
förstås inte det. Efterrätt blev Chokladpudding och med
Hjortronsylt på , det var perfekt. I går hade vi lite Vitt vin, bara 6 %
 den alkoholhalten var perfekt för oss gamla damer.
När jag kom hem doftade det underbart både i mitt kök och mest på

Balkongen. Då kom Hemtjänsten, vad håller Du på med undrade hon, undrar vilka blommor som doftar så starkt.
Det var mina Petunior, de hänger ju i taket så de hade jag inte alls
doftat på. Det är så härligt på min balkong, I dag var jag själv och handlade, det blev 3 bärpåsar, min dotter mötte upp och tog en påse på sin cykel, Så när jag kom hem med Färdtjänst så var kaffet klart
här och en var sin god Operabakelse hade vi till det.
Sen kollade hon på alla konstiga mail jag fått. Det är bra sa hon,
öppna aldrig sådana , det har jag aldrig gjort.






Tack Ewa och Tummelisa man bliver så glad för de kommentarer man får.
Stor kram till er alla, i morgon skall jag gå på Bröllop utan
några spydiga kommentarer, från media och många andra.
Hej då säger Hajan
,




















9 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Usch va otäckt med såna där mail, men du gjorde ju helt rätt.
Grattis till vinsten! Alltid kul att vinna..

Tummelisa sa...

Grattis till vinsten! Har också en lott, men vinner inte....har haft lotten väldigt länge. I början vann vi ibland, men inga större vinster. Min gubbe tjatar om att vi ska gå ur lotteriet, men då har vi ingen chans. Spelar inte på något annat. God mat Du fick hos grannen. Roligt att ni har varandra.
Idag efter jobbet satt jag ute, det var så varmt och skönt.
Hoppas Du har det skönt på Din fina balkong.
Kram Tummelisa

Ölandsvindar sa...

Grattis till vinsten! Någon i familjen blir säkert jätteglad över den. Visst måste man se upp med alla skumma mail. Inte nog med det. Här på Öland smyger det runt underliga typer och fotograferar hus. De åker i bilar med bulgariska skyltar. Säkert förberedelser till inbrott. Jag tar fram vattenslangen om de kommer hit!
Det är så trevligt att höra om alla era små fester! Och i dag kan det bli et glas vin till bröllopet. Ha det så trevligt i eftermiddag!
Kram /Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis! En cykel det var inte dumt.
Någon kommer bli jublande glad nu.
Laxen ser jättegod ut, bra recept.
Ha en fin lördag, bröllopet blir säkert
jättefint. Jag kommer titta på reprisen.
Kramar/AM

Gunillasljusglimtar sa...

GRATTIS till cykeln!!! gud så kul,min gubbe vann en i fjol också på postkoden:) Ja det kommer såå möe skit på datorn så bra att du inte öppnar..Ja bröllopet ska jag se på lite i vart fall.Det kommer ju finbesök kl 1 så det får man inte missa heller:) Kram hajan /Gunilla ♥

Blommiga Rutan sa...

Grattis till vinsten !
Visst var det ett fint bröllop! Så söta båda två, med hela livet framför sig.
Kramar Anncathrine

Mamma C sa...

En riktig turgumma är du, och vilken fin present till M också. Hoppas att haft en bra dag vid tv apparaten.
Kram på dig

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Stort Grattis till vinsten, så kul när det
blir något !
Jag har aldrig någon tur. Men det är klart att
köper man inga lotter så kan man ju heller inte
vinna.
Den där maten såg verkligen god ut. Får nog bli
fisk idag. Har några torskryggar i frysen.
- Ha en bra avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Stort Grattis till vinsten, så kul när det
blir något !
Jag har aldrig någon tur. Men det är klart att
köper man inga lotter så kan man ju heller inte
vinna.
Den där maten såg verkligen god ut. Får nog bli
fisk idag. Har några torskryggar i frysen.
- Ha en bra avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)