torsdag 25 juni 2015

Ett välkomnat besök, dotter och barnbarn.

I morse kom mitt besök tidigt, Dotter min är lika morgonpigg
som jag. Det var ett barnbarn med också, lilla Julia. Hon ville
äta frukost framför TV(det är mina tag). Så hon satte sig i vardagsrummet och min dotter och jag satt i köket.
De kom med cykel hit, de hade en stor härlig bukett med sig,
från deras trädgård.  Min dotter och jag hade Frallor , med ost
och Emils skinka till. Det är jättegott med en morgonmacka.
Det var så roligt jag visste ju inte att >Julle var med.

Lupinerna är ju så vackra, jag har alltid gillat dem , förr när jag
själv kunde gå vid vägkanten var jag aldrig utan dessa.

Det var ju blandat med Pioner och andra blommor, vi satte in dem
i Vardagsrummet, eftersom buketten var så stor, och jag har bara
ett litet matbord lagom för 4 st. Joo då det finns iläggsskivor men
det är inget för mig att häva på. Jag sa till Cajsa vi har en var sin
Budapest bakelse också. Men vi hade så mycket att ventilera
med varandra. Mina barn tycker det räcker nu med givmildheten.
Du har skänkt så mycket mamma, så det räcker nu, det är ju
så många organisationer. De har rätt men det känns lite konstigt.
Du har inte mer än det räcker åt dig själv.

Jag skippade lilla Ernst i kväll, men skall titta på reprisen
man vet ju nästan vad han skall hitta på faktiskt.

Vi hittade ett par saker här som Julia ville ha, alltid roligt att hm ge.


Titta vad jag hittade i kylskåpet, när jag skulle fixa middagen åt
mig. Budapestbakelserna, den ena hade ramlat lite under
hemfärden. Men nu har jag ätit upp båda två, det är inte klokt.
Det är inte klokt hur glömsk får man bli, sade jag till min dotter.
Lilla gumman det kommer nog att bli mer vi glömmer,
jaha det var ju i alla fall en liten tröst.


Detta bliver sista bilden från i dag från en nöjd Hajan.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack själv för besöket idag. Alltid lika kul att prata av sig en stund hos dig. Vi har tittat på Ernst här också bonden från Danmark på ettan. Nu är det sängdags.
puss o kram

Anonym sa...

Det var verkligen en storslagen bukett - och färgglad.
Kul att barn och barnbarn bor så nära, att dom kan ta
sej till dej på cykel. Att cykla efter vägarna här,
är livsfarligt. Amerikanerna gillar sina bilar. :)

Sköt om dej, Hajan!

Ruth i Virginia

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så härligt med dotter o barnbarn på besök!!Lupiner gillar jag också,de är ju såå fina ialla dessa färger! Ja som svar hos mig så visst är ens gubbar lite roliga när dom klipper gräset och tar med allt annat också! trevlig helg vännen min ♥ Gunilla

Livet på Vestergård sa...

Vilket trevligt besök du fick och underbar bukett de hade med sig. Jag plockar också lupiner vid vägkanten och sätter i vaser. Hoppas att du får en riktigt fin helg!
Kram Kicki

Eva i Dalarna sa...

Det var en fin bukett du fick av dottern, jag gillar också lupiner. Läste att de visst är besvärliga för de "tar över" där de växer så att andra växter försvinner. Men de är vackra!