lördag 6 juni 2015

En trevlig Nationaldag önskar jag er alla , Hurra

Vilken trevlig överraskning Google bjöd  på i dag, bilden finns bara 24 timmar i dag, jag var tvungen att låna den.
Jag tycker den säger allt i dag den 6 Juni vår Nationaldag, alla
färger på oss människor, svarta vita gula och röda.
Just nu  molnigt men vackert väder, men de lovade Åska så vi får väl se. I dag väntar inget särskilt , bara en skön dag och det är mycket att vara tacksam för. I morse var Bill Gates fru hos TV 4,
världens rikaste kvinna, Melinda Gates hon och Bill har redan skänkt 54 miljarder, till fattiga länder.

Melinda Gates hos Jenny på TV4.




Tänkte på i dag, att Blåklinten är ju vår landskapsblomma och

 
 
 
Svanen är vårt lanskapsdjur , bilden tagen från Google, jättevackert. Det tager lite tid det här i dag, potatisen är redan klar
till stuvningen, mmm vad gott det skall bli.
Man bliver lite patriotisk en sån här dag. När man ser vår fina
flagga. Kommer Ni ihåg före 10-15 år sen då hade nästan alla
en balkongflagga som man satte upp den 6/juni.
 Det bliver balkongen i dag med som matsal. I går blev det inte sill och potatis, utan jag gjorde pyttipanna som jag gräddstuvade det
blev jättegott. Man måste ta  vara på det man hittar en stekt Skinksnitsel
och resten på en falukorv. När Hemtjänsten kom upp i går med min
tvätt sa dom,  vad har du gjort i dag då , jag berättade då
men som jag sa, med lök och goda kryddor bliver det mest gott.
Det blev korv i går och korv i dag. Men i morgon kanske sonen kommer då bliver det Lax eller Torsk.
Jag talade om för mina barn, att nu måste jag ha hjälp fick många
papper angående Bredbandet. Jag klarar inte av det, jag har ju eget
bredband , men tror faktiskt jag tjänar på att gå med på detta nya.
Det är så många förslag, så det är inte klokt. Tänk på dem
som ingen har att få hjälp av. Jo man kunde ringa någon jour enl
meddelander vi fick.
Nu får vi set på Skansen i kväll hur det blev med firandet där


 Hoppa vi får se Viktoria och Daniel i alla fall, det är den enda bild jag hade klar.  Ha sä trevlig ni kan på denna dag, och tänk
på så mycket vi kan vara tacksamma för, vi har fred i alla fall.
kram från Hajan.
Tack snälla Tummelisa för dina rader, vad trevligt att ni hissat er flagga.  nu kl 12.08 regnar det väldigt här. Det bliver tydligen som de lovade i morse, men ÅSKA vill vi inte ha.
 

5 kommentarer:

Tummelisa sa...

Trevlig nationaldag till Dig Hajan! Hoppas dagen blir lugn och skön. Här blir det lugnt, vädret är inte så vidare skönt. Igår satt vi ute på vår inglasade altan, det var skönt.Bäst att passa på när vädret tillåter. Det blev lite grillat också.
Flaggan är hissad och nu får vi väl fira vår nationaldag.
Ha det gott!
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Har legat på knä i rabatterna tills nu. Lite vila mellan skurarna. Nu ska vi snart käka. Här blir det kycklingben och rotfrukter. Ha en fin fortsatt nationaldag nu. Nu har ju solen kommit fram igen.
Puss o kram

Nette Cecilia sa...

Hoppas ni har bättre väder än vi här stormar och regnar det .Vi var in till stan (från holmen) och köpte kostym och skor till sonen idag .Var också till mammas avdelning hon var allt annat än klar i huvudet idag (parkinsons demens) .Vi var också och hälsade på pappa på han boende .Nu har vi ätit en fin middag ,ha det så fint ,Nette

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Hoppas att Nationaldagen blev en fin dag.
Blir så ,glad när jag ser Blåklinten. Är ju
Östgöte från början, även om jag nu känner
mig mera som en Smålänning.
Här har det börjat blåsa igen, efter två ganska
lugna dagar. Men man får ta det som det kommer...
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida.

Gunillasljusglimtar sa...

Ja tack ska du ha Hajan för grattisen till oss ♥. Vi hade en bra dag i går med barn o barnbarn,över tjugo personer var vi! MEN vi trodde blåsten skulle sabba allt men det ordnade sig! Blåklinten vilken vacker blomma:) Kram Hajan ♥ Gunilla