onsdag 3 juni 2015

Det var en trevlig 3 juni, i sällskap med TV

Det började egentligen när jag var ute på min balkong, jösses
så torrt det var. När det bara regnar och blåser stup i kvarten
så har jag inte tänkt på mina lådor på balkongen.
Men det är ju förtusan inglasat så då bliver det inte fuktigt där ute-
 Det blev 2 kannor som gick åt där, med lite inbillning tyckte jag
Perlagonerna sa tack.

Först i kväll kl 17,55 såg jag på fyran, ett nytt program som heter Vardagspuls, det är Kristin Caspersson och Agneta Sjödin som byter
av varandra som programledare.
Det är alltid en gäst som lagar mat, som alla får smaka av.
i går kväll var det Lill Babs, som fixade till en omelett på 9 ägg
sen lite bra om deras liv.Det var ju ett tag sen Lill Babs var på TV.
I kväll var det Anders Bagges tur mycket givande-han skall ju inte
vara med längre på Idol, han hade med sig en Adapt som sjöng
jättebra. Hans "lilla" hund var med, oj så stor den var.

I kväll var det ju final på de ungas Mästerkockar. det var ju
Donya och Carl kvar som skulle göra upp om detta..
Jag tycker de skulle fått dela på detta pris.  De var så gulliga
och så duktiga så det är inte klokt.


De fick så mycket beröm av  juryn också, de kunde inte förstå
att 12 åringarna kunde göra så perfekta såser.
Donya berättade att hennes kokbok skulle heta, En fot i varje land.
Tror hon är marockan, men det låter jag vara osagt, är inte riktigt säker.
I dag hade jag en enkel och lätt middag, Gula ärtor och Pannkaka,
ibland är det skönt att vara lite lat och ha färdig lagad mat.
Nu skall jag avsluta kvällen med, Svensk Damtidning. Den har jag
haft i så många år , det är så skönt när den kommer 04,30 varje
onsdags morgon.
Ha det så bra det går i detta regn och blåst
Natti,natti 
 

8 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Jag har ännu inte planterat något i mina blomlådor. Det blåser och regnar hela tiden så jag tänkte spara det ett tag till. Nu väntar vi nog på sol och riktig sommarvärme.

Rantamor sa...

Håller helt med dig om att Donya och Carl kunde ha fått dela priset, såg nog att Carl blev jättelessen. Dom var ju så duktiga båda.
Tycker nog att dom är lite läskiga 12 år och pratar mat som dom inget annat gjort.
Blir dom inte kockar så blir ingen.
Min favorit var ju han smålänningen ...hette han Edvin,
han var ju så himla charmig och så spontan.

Sitter här mitt i natten klockan är över två och kan inte sova för svarta dumma korpar hackar i min kropp.
Ännu en sömnlös natt.
Skit också.
I morron kväll ska vi ta nya Kottebobil och åka ut till havet till Skeppsmalen, vi måste sova där och se att allt fungerar innan vi drar mot nya längre mål.
Vi tar med något gott att grilla och en flaska bubbel.
Torsdagsmys.

Tjingelingen från Rantamor.
Hoppas jag inte störde dig och din nattsömn. =)

Mamma C sa...

Inte klokt så duktiga dom är i matlagning. Det är ju en tävling och en kan bara komma etta. Men båda är lika mycket en värdig vinnare. Nu är penseln framme och stolsdynorna håller på att bli grå på farmors stolar.
Puss och kram

Ölandsvindar sa...

Här flyger allt omkring i luften. Jag får väl se när vindarna har lagt sig, hur mycket som återstår av mina nysatta plantor. Pannkaka! Det började jag plötsligt längta efter i går. Det får bli nästa vecka någon dag.
Kram från mig /Kerstin

Anki sa...

Ja, barnen är såå duktiga och jag håller med - nog kunde de fått dela på segern...
Idag skiner solen och det har slutat blåsa!
Önskar dig en fin dag!
Kram

Änglarum sa...

Duktiga småkockar :) där ligger man i lä hi hi..hoppas nu solen stannar några dagar..men blåsten kan man vara utan.Ha en fin helg och Nationaldag <3 kram Jessica

Anki sa...

Bara jag igen... som svar på din fråga. Bilden är nytagen i min lite halvvilda trädgård :)
Önskar dig en fin helg!
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Visst var dom små kockarna helt fantastiska! Och så artiga och ödmjuka och fina och tänk att dom kan laga så avancerad mat. I deras ålder!
Agneta kram