söndag 14 juni 2015

Den 13 Juni, vi aldrig kommer att glömma , aldrig någonsin


Super ,  superfint Bröllop i Slottskyrkan.
Ja så var det dags för Carl Philip och Sofia att gifta sig.

Vilket underbart Bröllop , alla är nöjda. Konstigt varken Expressen
eller Aftonbladet har skrivit något negativt.
Brudkortet tycker jag är fint, tänk att lilla Estelle klarade det att
vara brudnäbb, det tycker jag var jätteduktigt.
Det var så fint i kyrkan. musiken hade de själva valt, lite annorlunda, men vem har sagt det måste vara lika varje gång.
Första gången som det var Gospel som utgångsmusik, härligt
Den killen som sjöng har varit flera ggr på Så skall det låta,
han kommer från Umeå. Förlåt mig har glömt hans namn.

Jaa, jag drack förmiddagskaffe, och jag åt middag, eftermiddags kaffe, och till kaffet hade jag köpt Budapestbakelser.

Läste i morse att kungen och Silvia åkte hem från festen 05,35
till och med bild på det.


Tyvärr var det ju inte bara glada saker som hände i går.
Lisa Holm som varit försvunnen. Henne hittade de i går också, hon
hade blivit mördad. Vi vet inte hur, men de, de tagit som misstänkta
var Gästarbetare Lettiska. Säger som en annan  bloggare sa, sådana gästarbetare vill vi inte ha. Vi får se hur detta avslutas, men så sade
de i morse från orten Blomberg, vid  Kinnekulle.

Det räckte ju inte med det, utan i går avled Magnus Härenstam
i kretsen av sin familj.
Tänkte på att han var så glad att han talat med Lasse Brändström
innan han dog. Han berättade ju det för några veckor sen på Tv4.
Om några glatt oss var det väl dom, det är som livet
är ömsom vin eller vatten.

PS det var som jag trodde, det har kommit till nu
         klago målen, och konstiga funderingar DS
 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkligen en blandad lördag med både lycka och tragedier.
Ha en fin söndag nu. Vi har precis klämt i oss en köpe pizza.
Kramis på dig

hemma hos lilla mej sa...

Ja vilken underbar vigsel det var mellan dom nygifta inte ett öga var torrt .Sedan är ju livet inte alltid rättvist som vi vet ,Stackars alla nära och kära till Lisa :) Så fruktansvärt .Var rädd om dej Kramar Rita

Andra året i Hjo sa...

Brasse Brännström såg jag i en film på TV igår. Han var bra tycker jag även i seriösa roller. Märklig upplevelse.
Angående mordet på Lisa Holm blir man tokig. Man undrar.
Och kungligheterna får vara för mig.
Trevlig söndag!

LyckligaPraliner sa...

Ja..livet är verkligen fyllt av kontraster. Glädje och sorg. Har bara sett lite av bröllopet och det var så vackert!

Svar på din kommentar hos mig - Vi har hönor året runt och har haft det i flera år. En liten ras som heter dvärg kochin. Nu har vi fått 8 stycken blandras av min kompis och de kommer att se ut hur som helst som vuxna :)) Vill ha hönor som lägger större ägg än våra små dvärghöns gör. Och så är det roligt då de blir så olika varandra.

Kram, ha en bra vecka!

Ann-Louise

Polargrevinnan sa...

Jag hade spelat in hela bröllopet och har sett det mesta idag.
Jag stod och stryk en massa tvätt och gjorde ett uppehåll när det var något intressant att se.
Jag är gräsänka i 4 dagar och då blir dagen oftast lite annorlunda. Normalt tittar jag inte på tv på dagarna.Ja, det var ett fint bröllop. Härligt att se hur lyckliga de var.
Kul att ha tid att titta på kommentarer och lite historia som visades mellan bilder från bröllop och även förberedelserna till detta.
Jag har inte varit på bloggen på ett tag. Jag fick en idé vad jag skall skriva
om, kanske lusten infinner sig i morgon.
Ha det bra.
Kram Viola

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, vilken helg! Det riktigt trevliga var ju det fantastiska bröllopet och jag hörde prinsens tal och det var så härligt! Han pratade verkligen till sin fru!
Underbara blommor och härlig stämning, det var så skönt att se det där avspända i kyrkan till Gospelsången!
Ja, stackars Magnus Härenstam, han var nog plågad det sista, nu får han vila...
Det går upp och det går ner här i livet.
Kramar
Agneta