tisdag 5 maj 2015

Världens längsta och tråkigaste dag i går------

 
I går började ju jag vänta tidigt, hantverkarna skulle börja kl 07,30.
Men inte kom det någon inte, när klockan var 15.30 kom de.
Jag trodde det var bara jag som hade besvärligt, de visste ju inte först hur de skulle draga kabeln. Men när de väl var här så gick det väldigt fort. Min dotter och måg, Pera sonen de kom alla, visst är det klämmigt. Jag har ju ett mobilt bredband , men vi kollade och
tror nog jag kommer att välja detta, när installationen är klar.
Det kommer att bliva billigare för mig då.
I dag var jag på elva kaffe hos en trevlig familj här, trevligt att hålla kontakten med några st i alla fall.
I dag har jag bakat Pete shoux skall bort till min vanligaste väninna
här nere, så klockan 12 skall jag vara där i morgon. Hon kan inte
baka själv säger hon, därför har jag gjort små sådana till kaffet.

Jag har Jordgubbsylt i och vispgrädde. Provbakade och de blev goda.
I dag åt jag Kålpudding igen, det får duga, undrar vad jag får för något i morgon.
I dag har det regnat här hela dagen, flickan från hemtjänsten frös
når de kom i kväll ett litet tag. Jag sa lilla gumman tröttnar ni inte
på detta travande. nej vet Du vad sa hon , jag är glad att vi får gå så mycket, och vara ute.  Åskan hade redan börjat lite i Skåne enligt Expressen.
Jag ber om ursäkt för bilden, på de små kakorna de ser ju inget fräscha ut , chokladen ligger ju i klumpar, det får bli bättre i morgon.
Så glad jag blev jag har ett mail från Post Nord att mitt paket
kommit till konsum. Samma som min dotter visade här om dagen.
De sakerna skall jag ge bort .
Nu skall jag lägga mig och läsa ett tag, vi hörs i morgon.



4 kommentarer:

Anonym sa...

8 timmar efter utsatt tid!!!
Det var inte dåligt, eller rättare sagt
"det var dåligt". Du fick det fixat i alla fall, och det är det viktiga.

Ruth i Virginia

Rantamor sa...

Är dom klara nu med ditt bredband så att du får börja bo "riktigt" igen, det kan vara jobbigt med hantverkare som snor runtomkring.

Duktig som bakar sådant gott till kaffet, själv har jag gjort en deg till mitt goda sesamknäcke igen, vi kan ju inte vara utan det för det är så gott.
Beroendeframkallande !!!
=) =)

Vet du att regn kan ju vara flytande solsken !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Hoppas du hade det bra idag när du var bortbjuden och att du fick något gott. Jag tycker dina bakelser ser jättesmarriga ut.
Kram

G:a Affären sa...

Typiskt vissa hantverkare, att de inte tar hänsyn till att de hindrar oss som det drabbar att göra annat? Det blir ett evigt passande ifall de kommer.
Gulligt av dig att baka så gott till väninnan, jag gissar att det blev uppskattat!

Uppskattat blev också din kommentar hos mig, varmt tack!

Kramar /Cia