måndag 18 maj 2015

Ute i BLÅSVÄDRR i mitt Centrum, där jag bor


Kl.10.00 kom Färdtjänst och hämtade mig, jag hade sådan tur att
regnet försvann. Det var skönt för att gå med Paraply och draga en rullator går inte så bra.
Jag var i vår fina Blomsteraffär och ordnade iväg blommor till
Göteborg. Sen handlade jag till mig med, ville ha lite nytt i mina fönster.
Sen in på Coop och handlade, det var så länge sen för mina barn har handlat åt mig ett bra tag.
Träffade lite folk i min ålder, varje gång är det som den sista
de nästan tror man har uppstått igen. Det är väl konstigt dessa
Romer är fortfarande kvar här i samhället. Den som satt idag har
jag inte sett förut. Av de som jag talade med i dag, var det bara jag som
gav en slant. Jag vill inte komma i delo med någon, så jag var tyst.

Jag kanske tycker som De, men kan inte gå förbi dem bara, som de inte fanns. Jaa, jag vet men det är så svårt.


Jag gjorde ett collage av bilderna i dag, Som Ni ser har jag miniväxter i mina fina Teekoppar och Hummelmuggar det tager inte så stor plats då.
Underbart, käringen till vänster är jag i dagens blåsväder.

Hummelmuggarna är inte äkta, utan tyska muggar med Hummel.
bilder på. Men de duger åt mig
Frissan kommer hem till mig på onsdag och klipper mig.
UNDERBART.

Måste berätta vi har fått en salladsbar i Coop, den var ju jag

tvungen att prova. De har jag bara sett in i Norrköping,  jag plockade ihop lite   en form  det kostar 99:- kilot. Jag tog för
34:65 ,  Jaa, sådär tyckte jag, bäst tyckte jag om Kikärterna, och
skaldjuren,soltorkade tomaterna  fick duga. Jag tog en fralla till,
men nu är jag ju gammal, och har jag inte fått potatis, så har
jag ingen middag fått. I dag skall jag ha Fläskkotlett, god sås
med mycket grädde i. "Hurra" En nyhet till jag skippade Ernst i går.
Skall se  det på TV4  play, jag såg i stället " Vem bor här " på
Svt. nu är Harriets novell klar för dagen.

4 kommentarer:

  1. Skönt och kul och komma ut och träffa gamla bekanta i affären. Känner inte igen dom som sitter vid de affärerna jag går förbi dagligen heller nu. Kanske nya stackare som kommit hit i tron om att tjäna pengar.
    Kram och natti natti

    SvaraRadera
  2. Så Ernst har fått på nöten, jag tittade allt. Så fint collage du gjort, hela veckan i en bild. Och jag ger alltid pengar till "vår" rom, hon heter Elena och är jättetrevlig. Hon har hamnat på rätt ställe för hennes kopp är alltid full med pengar. Men dom har det inte lätt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Måste börja med att säga stort grattis i efterskott för din födelsedag!! Skrattade då jag läste ditt förra inlägg om arslena till sumobrottarna :D och jag kan nog inte annat än att hålla med :D Önskar dig en riktigt fin dag, stor kram/Katta

    SvaraRadera
  4. Fyllt år! Det har jag missat... Då säger jag ett jättestort Grattis i efterskott och sänder en stor kram

    SvaraRadera