söndag 24 maj 2015

Pizza- Söndag , när mamma får bestämma


I dag var det min son som skulle komma och äta,
jag hade ingen lust att köra igång med varken kött eller fisk från
frysen. Jag har stekt Kyckling och fixat till på tisdag,när
min matgäst kommer, grannen rakt över gården.
Jag föreslog Pizza, och min son var inte svårbjuden, som väl var.
 
 
 
 
 
 
I går kväll såg jag när Måns Zelmerlöv sjöng sitt bidrag, som
nt 10 i raden, då var det visst 37 st kvar att vänta på, som skulle
visa sina alster. ALDRIG tänkte jag, Ha,ha  hörde ju att de
4-5 st som var mest omtyckta var ju skrivna av svenskar.
 
Visst är väl det roligt att vi har så många bra låtskrivare.
 
Jag gick och lade mig, men var uppe klockan 03,20 som
vanligt tog mig en kopp kaffe och 2 bullar till, då slog jag på
datorn och kollade både Expressen och Aftonbladet.
Ja han hade ju tagit allt sammans, grattis Måns.
 
Har i dag suttit och lyssnat på David Guetta och på
Lovers on the sun.  Jaa det är det plagiat de tjafsar om-
Jaa den var skitbra den med, men långt ifrån plagiat tycker jag.
Då var det mycket värre med de Japanska ungdomarna som
Hasse Kvinnabyskes, Guld och gröna skogar.
 
Hörde i dag också att Conchita visades aldrig på TV i
Ryssland, de lade in andra bilder när hon gjorde något.
Nu får vi väl se ännu mera repriser, för att spara pengar
till detta, det bliver ju hos oss nästa gång, tack vare vinsten.
Det är  ju Mors Dag också tösen ringde i kväll och
sa, att då skall vi vara hos dotter och mågen, för att fira detta.
Jaa de har ju plats för oss alle sammans, men mycket jobb för värdinnan.
Vi är ju många Mammor nu, och många småtroll också.
Jaa, de har ju alltid sitt Pensionat öppet, för oss anhöriga.
Nu säger jag God natt och tack för i dag, särskild hälsning
till Tummelisa och Ewa i Dalarna, tack för era kommentarer.
kram från Hajan.

PS skulle så gärna velat haft kvar Patrik, i Mästarnas Mästare
men så är det, man får ju inte allt man önskar sig. DS
 
 
 
 

1 kommentar:

Eva i Dalarna sa...

Jag skulle också velat ha kvar Patrik i Mästarnas mästare, en sån snygg karl och så glad....Kul att Måns tog hem Eurovision åt oss! Jag såg inget av det eftersom jag var på jobbet men jag fick rapporter från maken.☺