lördag 2 maj 2015

Nu bliver det lite nostalgi, skön musik och vårblomster mer behövs ej




Edith Piaf följer med på köpet, den är fin också.
Det har gått några dagar sen sist, och minnen börjar på att spöka på gamla dagar.
 
Det började med att jag pratade en granne och vi talade  om vad man gjorde förr , på sista April och första Maj. Jag satte ihop ett vår collage , med humlan på. För grannen sade att nu måste De börja att komma, (humlorna förstås) Det finns ju inga humlor i varje fall är det ont om dem.
Hem stickade humlor skulle det kunna vara något kanske, nej
det tror jag inte på ett dugg.
Kommer Ni ihåg när jag gjorde så många kåldolmar för ett
par månader sen. Det kålhuvudet var ju jättestort, men nu hade jag både kåldolmar och kålsoppa ,ändå hade jag jätte mycket kålblad över, sparsam som jag är kunde jag inte kasta dem. Så här har ni
resultatet stuvad vitkål, med köttbullar och falukorv och ett glas öl,
måste erkänna åt samma i dag ., och det var lika gott.

I morgon kommer sonen hem och vi skall ändra så hantverkarna
kommer fram där de skall vara. Det gäller ju Bredbandet, jag har
ju mobilt bredband, men de som flyttar in efter mig vill nog ha som vanligt. Att jag lade till Vera Lynn med We`ll meet Again
De som är i min ålder kommer i håg den spelades alltid när
våra militärer hälsade hem till sina kära. Detta var på radions tid, vi hade inte TV då.  Några kommer nog i håg det, jag älskade Wera Lynn. I kväll ses vi hos Lasse Kroner, sen bliver jag kvar på ettan
ha det bra vi hörs i morgon eller nästa vecka.

5 kommentarer:

  1. Jag har sett flera stycken humlor i trädgården. Stuvad vitkål var länge sedan som vi hade här hemma i huset. Här blev det carbonara idag. Massor av vitlök och parmasan.
    Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt att kika in till dej, det var länge sedan.
    Ja, vi har faktiskt haft en del stora humlor här.Nån sa att det var drottninghumlor som kom mer först, jag vet inte....
    Vi har crusing här i stan i dag, så vi ska snart bege oss ner till stan och titta på gamla bilar:)
    Dom underbara rosa träden finns utanför min lilla förskola, så jag ser dom varje dag, men dom blommar över fort.
    Ha det bra,kram Anette

    SvaraRadera
  3. Ja du nu har valborg firats in överallt så nu kan vi då säga att det ÄR vår...eller ??
    Vi har haft kallt idag och det har regnat hela dagen, lite trist allt.
    Men det kommer säkert bättre dagar framöver.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Hej!Maj börjar med regn o kyla brrr...sköna Maj var är du?!hi hi..söta de virkade små humlorna är)ikväll bliver det tidig afton det kommer dagen efter,var ju som sagt ute o natt suddade igår)ha en fin Söndag kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Men vilken god mat, jag blev alldeles hungrig, jag älskar kål!
    Humlor har vi faktiskt riktigt gott om här i år och det glädjer mig. Dina stickade var jättesöta.
    Ha en fin söndag!
    Agneta kram

    SvaraRadera