söndag 31 maj 2015

Mors Dag och Mästarnas Mästare, en härlig Söndag

 
Det blev en fin Mors Dag, sonen kom och hämtade mig för skjuts
ner till dottern. Vi skulle ju fira dagen där, det var mycket god mat. Men jädrar vad duktig hon varit, hon har målat om i 2 rum +
hallen på 20  kvm. Vilken energi, jag tog inga bilder på något annat än maten. Dit kom ju mina barnbarn och barnbarnsbarn , men jag
tog inga kort, de gillar ju inte det, så jag var duktig och tog inga kort.
Middagen bestod av gott grillat kött, jättefina grönsaker
Satsiki  sås, rostade grönsaker, god sallad med soja bönor.Rostade
majs kolvar och rostade delikatess potatisar.
Rödvin och öl för oss andra. Efterrätt var en vars sin liten
Pajform och något gott i ett glas med glass och annat

De små pajformarna var jättesöta med mycket god frukt i.
Mågen hade fixat till köttet jättebra, han är duktig på att grilla.
I morsdags present fick jag en Hängpetunia och sen fick jag med

mig hem Syrener, vilken doft jag har i köket nu.

De satte jag i den fina mjölk-krukan jag köpt hos Violan en annan
gång. Perfekt att ha Syrener i.
Kvällen avslutades för min del med ett trisskrap hade fått en lott i
present av min son. Och jag vann 90:- jag tyckte det var roligt,
roligt för min son också att det blev vinst.
Mästarnas Mästare slutade ikväll , det blev  Danijella som tog
hem vinsten , det var hon värd. De slet ju som djur alla tre men
hon var duktig.
Tack för en trevlig Mors dag, jag är nöjd med min dag i alla fall.
Ni skulle ha hört så mycket Axel pratar, och vad man kunde
skoja upp honom , så det blev lite glada  skratt med.


2 kommentarer:

  1. Tack själv för det jag/vi fick och en trevlig dag med nära och kära.
    Nu ska jag hoppa i säng.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Vilken fin mors dag du fick, maten ser
    så jättegod ut, hon är duktig din dotter.
    Och fin blomma också
    Kramar/AM

    SvaraRadera