torsdag 14 maj 2015

Min födelsedag blev toppemnfin, så trevligt vi hade

 
 
 
Först in på plan var mitt barnbarn Sophie och lilla Axel som kom med
en jättefin bukett. En glad och nöjt födelsedagsbarn, hm hm









Så roligt, det var så länge sen de var på besök.
Sen kom Pera och Martina , Per och Martina hade ´med sig nya
Perlagoner , samt Gevaliakaffe.




Fyra stora härliga till blomsterlådan., de andra från förra veckan
planterades i en ampel, så får vi se om de trivs bättre där ?

Martina skulle iväg och jobba i Djurparken, men vi hann att fika i lugn och ro.
Axel var ju mera intresserad av Gamlis rullator, den gick ju att skruva på
Jaa, för all del glass gillar jag med, var sjutton tager tiden vägen
Axel bliver 2 år i Augusti. Sen har mina kära väninnor ringt,
Det är 60år i år som vi varit tillsammans, tyvärr en är borta.
vi är fyra kvar ännu. Sen ringde min bästis från Göteborg, vi träffade varandra i Paris 1953, sen har vi inte släppt kontakten.

Så kom min mans kusin med en Hibiskus, men då ville jag att vi åt lite, för det hade blivit kaffe och kaffe i ett kör. Jag råstekte
potatis och lite falukorv, tomater och gurka.

 Vi har så mycket gemensamt fast hon är mycket yngre än mig. Det är härligt, hon var bara en liten tulta som sjöng för mig, när jag kom in i min mans familj, härliga minnen att plocka fram.


Nu ville lilla Axel gå ut, så då gick hans mamma och han ut i
lekparken. Så det blev gunga och rutschkana för hela slanten, jag
kunde ju inte följa med ut när jag hade gäster här, men det får väl bliva en annan gång.

 Nu kom min väninna hit, vi som äter och mår gott tillsammans.
Hon kom med en trevlig bok, som heter NORRKÖPING 
HÄRS OCH TVÄRS I BILD  OCH  MYCKET VERS,
Hon hade lovat mig den när jag fyllde 85 år, då kanske jag inte lever sa jag. Hon trodde fel, att jag blev 85 i dag.
Nu har min dotter och måg varit här också, med presenter.
Min måg arbetade i dag så det var alldeles färska blommor.
Den buketten var vacker också, sen hade de satt i ett par äpple.
kvistar som blommade. 2 st vackra stolsdynor till stolarna på balkongen. mycket snygga med bred volang på.
Det var de sista gästerna här i dag, så nu är gräddtårtan slut
Champagnen jag hade köpt tog vi aldrig upp, alla körde ju bil
bara Cajsa och jag på en flaska Cava , så roligt skall vi nog inte ha,
hi hi den får vi spara. Nu är den sista överraskningen vilken fin
kartong jag vann hos Blommiga rutan.
Så mycket godis, konfekt och annat.
Oj kära nån så mycket det fick plats i den underbara kartongen,
det hade räckt med bara den asken, den kommer jag att spara länge.
Vilka fina Tee sorter skall bli spännande, vilka dofter på allt annat.
Tusen tack, vilken härlig dag jag haft. sista bilden väldigt dålig
men hoppas Ni ursäktar detta.
Nu tackar jag för mig och tack kära Ni för alla kommentarer,
det värmer det vet ni själva hur härligt det är.
Förlåt om jag glömt någon som ringt, ViviAnne .du var ju snabbast nästan i dag, Tusen tack till Martin och Johanna.
Kram till alla.




6 kommentarer:

  1. Ja må hon leva
    ja må hon leva,
    ja må hon leva uti hundrade år,
    ja visst ska hon leva
    ja visst ska hon leva
    ja visst ska hon leeeeva uti huuuundrade ååååår.

    Hajan hon leve...
    hipp hipp hurrrrraaaaa.

    Lite skraltig sång så här tidigt på morronkvisten, och eftersom jag sitter i bobilen, och Rantafar ännu sover och snarkar gott, så sjunger jag lite tyst så bara du hör.

    Vilken härlig dag du hade.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Tack för allt gott du hade bakat som vi stoppade i oss jag och gubben. Ha en skön och lugn fredag idag med din bästa vän datorn ;)
    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Oh då! Det var ett rekorderligt födelsedagsfirande, må jag säja!
    Det är till att vara poppis. Blommor och presenter och telefonsamtal och tårta och kakor. Du var nog redigt trött efter den dagen, kan jag tänka mej.
    Grattis och många lyckönskningar så här på efterkälken. Önskar dej allt gott!

    Ruth i Virginia
    (klockan är 1 på natten - kunde inte somna, men nu hoppas jag få en dejt med John Blund)

    SvaraRadera
  4. STORT GRATTIS till dig!

    MEN! Tänk så perfekt att vinsten kom på din födelsedag! Det var ju verkligen roligt! Och så roligt att du tyckte om asken och det som var där i.
    Ser att du haft en riktigt härlig födelsedag och blivit firad så det står härliga till!!! Underbart du!

    Trevlig helg
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Oj så härlig dag du hade ,,vackra blommor fick du också ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  6. Grattis lite i efterskott och ja må du leva i många år till! Det var inte dåligt vilken uppvaktning du fick. Nu får du pusta ut och njuta av presenterna och blommorna.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera