lördag 30 maj 2015

HJÄLP, trött som f--n, missade Letts Dance `


Jaa, det är inte klokt , jag somnade vid Lets Dance`, katastrof.
Men det är klart jag hade ju varit i farten sen tidigt på dagen.
Nej det är inte jag på bilden, men lika gammal som jag är hon nog.
Bilden är lånad från Google.

Jag var vaken när Arja och Magnusson blev utröstade, sen var de lika bra, de som blev kvar, jag  tyckte så mycket om Morgan Allsing,
men förstod att Anton och Sigrid skulle ta hem det hela..
Det hade varit skönt på dagen , lagat god mat och bakat lite igen.


Jag hade gjort Pasta till middag , en lite falukorvsnutt som
jag stekte med mycket vitlök till , gjorde en god sås på
matlagnings-grädde och riven prästost i.
Strödde lite persilja över, för att locka gommen på lite mer smaker.


Hela dagen var jäkligt mörk, svarta moln över grannens hus,
kanske lite åska i luften med. Jag var trött redan då om jag skall
vara ärlig. Men sen fick jag lust att svänga ihop en paj,
fick ju så fina rabarberstänger av min dotter,



Den blev så fin, tänk så bra vi har det, kommer åt våra kök
och kan baka och fixa vår mat.
Jag springer emellan vardagsrummet, och sovrummet. Måste kolla
på TV , Stockholm Maraton går ju. Där har jag en bekant som springer , en ung flicka från Göteborg. Det är lika dåligt väder där med, roligt med dessa ungdomar, nyss sprang hon Göteborgsvarvet
det här är ju lite längre. 
I går var ett av mina barnbarn med på en "klubbtävling" där var det
tunglyftning som gällde. Det skall bli spännande att höra, han skall vara väldigt lovande ??
Jag frågade min son om han visste något, men han sa det är en liten
tävling så det står nog inte något om den.
Ja det var vad som hänt i dag här, Tack för era härliga kommentarer
Ewa i dalarna och Ruth i Virginia, når ju bara er på detta viset
Tummelisa kommer att få ett mail snart.
Ha det så bra önskar Hajan.
Extra meddelande IFK Norrköping ligger trea i tabellen
Mitt barnbarn lyfte 100 kg i ryck
Göteborgsflickan hoppas jag kommit hem efter ett regnigt
maratonlopp i Stockholm. Lite positiva saker ändå.


1 kommentar:

Mamma C sa...

Klart man är trött när du har ett arbetspass som är längre än 8 timmar. Det är inte många i din ålder som fortfarande bakar och lagarmat och står i. Det gick bra för ditt barnbarn. Han vann inte men gjorde bra ifrån sig, och var supernöjd själv.
Kram vi syns i morgon.