söndag 3 maj 2015

Hemmet under förvandling, blää

Så bra för oss då, 2-1 till Norrköping i dag. Åtvidaberg har visst aldrig slagit Norrköping.  Elfsborg slog Sundsvall med. 1-0.  När sonen kom hem så började vi med kaffe, för han kom tidigt.
Då sade han, i dag smakade bullarna som förr, det var ju positivt
förstod  jag. Om ni kollar på bilden ser ni min brödpensel i glaset.
Den är borta sen jag bakade dessa bullar.
Nu körde jag igång med matlagningen, Per drog med möblerna.
I sovrummet måste det vara tomt där jag hade sängen, för där satt
en grej som måste finnas till bredbandet, jag visste inte att jag hade

något indraget vid sängen.

Sängen står just nu mitt på sängkammargolvet, men det är ju bara en natt det gäller. Så det skall nog gå bra.
Det är ju inte riktigt samma rum längre. Sen är det samma sak i vardagsrummet, men det fotade jag inte.
Nu får vi hoppas det går bra denna gång, 07,30 är han i morgon.
Det var jättegott idag tyckte vi båda två, förra veckan hade vi ju pizza.Såsen till  var färdigköpt, så den hade inte jag gjort. Citron och
Majonäs.  Efterrätt hade vi ingen, jag tog mig ett gott päron
efter diskningen, det räckte med bara det. I kväll avslutar jag med
Mästarna Mästare. Frank säger väl adjö, Hjärtoperationen
gick ju bra har vi ju fått läsa på Aftonbladet. Det enda jag önskar
är att allt går bra denna gång, så det äntligen bliver klart
med detta bredband hos mig. Tänker på mitt larm med till
Hermtjänsten. Trevlig fortsättning på denna Söndag så hörs vi en annan dag, kram från Hajan.


 






10 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

så du får herrbesök i arla morgonstund ,vid den tiden sover jag .Extra jobb för den sakens skull fick du.Soliga hälsningar Nette

Tummelisa sa...

Så mycket Ni måste styra med sonen och Du på grund av bredbandet. Hoppas verkligen Du får det klart i morgon. Här ska vi också så på "Mästarnas mästare". Trevligt program. Efter det har vi börjat se en norsk serie som började förra söndagen, del 2 idag. Kanske bra, vet inte ännu.
Vi åt en modern maträtt idag "pulled pork" heter det. Det är kött på t ex högrev eller karré går också bra. Det ska steka i ugnen ganska många timmar med diverse kryddor, sedan ska köttet vara så mört att det faller sönder. Det blir en jättegod sås på skyn som blir av köttet. Köttet sköter sig själv i ugnen, skönt.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Tummelisa

Viola sa...

Hoppas ni får ordning på eländet snart, det där med bredband är ju ibland som att spela på lotteri, ha en trevlig kväll och du...maten såg väldigt god ut, kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas det blir bra med bredbandet, och att dom kopplar in snabbt. Blir Mästarnas mästare här också.
Ha en fin kväll
Kramar/AM

Mamma C sa...

Blir dom klara med allt i morgon så dyker vi upp efter jobbet och ställer allt till rätta.
Kram Mamma C

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Håller tummarna att han fått ordning på bredbandet, sonen din.

Tack för fin musik i ditt förra inlägg.

Kramar Anncathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Åh Hajan...tack för titten hos mig!Är så glad o tacksam att resan blev såå bra för mig!Åh vilket sjå ni har med detta nu då,hoppas det blir fort färdigt! Kram Gunilla ♥

Anonym sa...

Heja, heja Kamraterna! Mitt gamla handbollslag.
På min tid var Gunnar Nordahl den stora stjärnan i fotboll. Tror han var en av de första svenskar, som blev köpt av ett italienskt lag. Milano (?)

Ruth i Virginia
(sommarn är här med 26C just nu) Pust!

Snäckskalsdalen. sa...

Här håller man ju också på med det där med fiberkabel och det är mycket som skall göras för att det skall kunna komma igång.
God mat gör du alltid!
Agneta kram

Bitte sa...

Hoppas att det gick bra med bredbandet och att allt är klart nu. Det blir alltid så mycket stök när man ska fixa med sånt där. Vilket vackert överkast du har på sängen, jag som älskar lila! :-)

Jag blev också utan bredband, två gånger dessutom under förra veckan då monsterbarnen lyckades bita av internetkabeln ;-). Problemet är att "första jacket" sitter väldigt olämpligt till om man har små monster hemma, vi måste nog ändra på det där om det skulle bli en till valpkull i framtiden.

Jag såg också Mästarnas Mästare, det är ett program jag gillar. Det är så vackert på Sicilien, för att inte tala om Toscana där Ernst håller till! :-)

Många kramar
Bitte