lördag 23 maj 2015

GLAD PINGST TILL ER; firar man inte PINGST längre

 

Kära nån " firar vi inte pingsten alls nu för tiden ?????




När jag var ung skulle det vara Bröllop denna helg. Hade tänkt att ha " När bröllopsklockor ringa " som musik till Er.
Men skippade det,börjar ju alltid min vandring på morgonen hos
Skärgårdsbilder från Oskarshamn. Han är alltid så tidig redan kl 05.00 är han i farten. I morse hade Henning lagt in så vacker
musik till bilder från en Bokskog, Det måsdte ni se och lyssna på, underbart. Tror det är med Pan-flöjt eller Lindblad som visslar.
 

 
I går morse kom min dotter på besök, hon hade varit tidigt på
tandläkarbesök så då passade det ju bra med mig. Hon hade med
sig Napoleonbakelser, till kaffet. Så gott när de är alldeles färska.

 
Fick också en trevlig Handduk, som jag hängde fram på
ugnsluckan med en trevlig text på.

En knippa Rabarber , som redan har blivit en Paj, visst är det
gott- När all är precis nyproducerat från landet.
Ja i går var det ju Lets Dance , men har man redan tröttnat?
Det var inte riktigt som vanligt i går kväll.
 
 
 
 

Det var Anna Book som åkte ut i går kväll, det var lite rörigt tyckte

jag. Nu kommer det att stå emellan, Allsing, Arja ,Hysen och
Magnusson. Hysen och Magnusson har ju redan vunnit en var
sin sko så jag tycker------------ Men jag har ju ingen talan.
Slutar med ett collage på min vår och min ihopsättning.
Tack Eva kommer ihåg hur roligt det var med barnvakts-görat
men kommer också ihåg hur skönt det var, när dagen var slut ibland.








 
.Ha det gott, och tack för Era kommentarer, Hajan.



Vi  hittar varandra i morgon får vi hoppas på Bloggarna.









 

10 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ja du ingen tänker på att det är pingst numera men vädret här är som brukligt på pingst storm och regn .och jag tänker börja med fönstertvätt ,jag har inte så många timmar i veckan ledigt så det gäller att ta vara på all tid.Det vattnas i munnen när jag ser den goda bakelsen,så bra du fick rabarber det kan man ju göra Mycket gott av .Jag brukar köra med smulpaj och farinsocker på rabarberna det blir liksom en knäckig smak på det hela då.Ikväll ska vi heja på Måns hoppas det går bra för honom den trevliga killen ,ska nog lägga en röst på honom ,vi får ju rösta vi som bor i Finland jag tror nog han får många röster härifrån Österbotten ,trevlig helg ,Nette

Hajan sa...

Du hoppade ifrån mig, men nu kom
kommentars-ruten fram. Jag tackade dig för tipset med farinsockret till Pajen. det får jag prova nästa gång.
Tack för din trevliga kommentar hos mig. Min on är 57 år och min tös är 54 år-
Själv är jag 84 år, en liten gumma med vitt hår, men jag mår bra i alla fall.
ha det bra önskar Hajan

Anki sa...

Allra bästa Hajan... jag tittar in för att tacka dig för alla rara kommentarer och för att önska dig en underbar fortsättning på Pingsten!
Kram

Änglarum sa...

Hej! så gott med napoleonbakelser :) och vilken käck handuk!det finns mycke roliga saker numera..här har vi grillat fläskfile och festat på jordgubbar igen)fast i dag var de Belgiska..Kram Jessica

Rantamor sa...

Jadu det är väl inte så att det firas pingst...gjorde man det förut ??
Jag kommer bara ihåg att man pratade om pingstanoolan...kallt och otrevligt.
Ja å så sen alla som gifte sig dådå.

Hoppas att du får en trevlig helg iallafall.
Tjingelingen från Rantamor.

Bitte sa...

Ja, pingsthelgen har blivit lite konstig sedan man tog bort annandag pingst och ledighet. Nu är det bara som vilken vanlig helg som helst, förutom att många fortfarande verkar gifta sig just den här helgen. Jag har hört klockringning från domkyrkan flera gånger idag! :-)

Det var lite oväntat att Anna Book åkte ut, jag trodde det var Magnus tur.

Vilken fin kökshandduk du fick och vad smarrigt med Napoleonbakelser! Det är en av mina favoriter, en annan är potatisbakelse.

Ha en fortsatt fin pingsthelg!

Många kramar
Bitte

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Vilka härliga vårbilder du visar. Gillar speciellt den där man ser flaggan mellan blommorna.
Det är mycket som är vackert ute i naturen nu. Ska packa ner frukosten och åka ut på havet.
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Mamma C sa...

Tack för i fredags, nu ska jag ut i trädgården och påta lite. Ha en bra söndag nu.
Kram

Tummelisa sa...

Pingst ja hänryckningens tid...då för 39 år sedan gifte vi oss på pingstafton. Tiden går.
Tänk att Måns Z gick och vann. Jag såg inte hela, orkade inte då jag har tandvärk igen. Fick går till jourhavande tandläkare idag på morgonen. Usch! Har ofta besvär med mina tänder. Goda Napoleonbakelser Du visar, en favorit hos mig. Du skriver alltid så trevligt om Ditt vardagsliv.
Ha en fortsatt trevlig söndag!
Kram Tummelisa

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka godisbakelser och fin handduk! Trevligt.
Let's Dance tittar jag bara på för att Anton är med, han är ju söt som socker!
Och så vann "vi" schlagerfestivalen i går, det var väl kul!
Agneta kram