söndag 17 maj 2015

Funderingar och verklighet, en härlig Söndag

God eftermiddag, vet Ni vad jag gjort i dag, medan jag åt
så såg jag denna gamla film.
Crokodile Dandee.  Jaa, jag vet att det är väldigt länge
sen den var populär. Men jag är lite trög och inte så mycket för
sådana filmer förut, men man kan ju ändra sig.

Och här blev jag lite halvfrälst, och jag njöt där jag satt.
Något som jag tröttnat på eljest, är dessa Sumobrottare där
är jag inte halvfrälst, de stör mig inte men se dessa tre
Arsel flera ggr om dagen, gillar jag inte.
Det är också konstigt med mig, förr hade vi den kanalen och då
tyckte jag faktiskt att De var jättebra i bland.
Men nu vet vi ju att Beijers Virke är stabilt och starkt.
Nu får de vila stjärten någon annan stans.
Idag gick jag runt här och kollade alla mina växter, och plockade

lite med blommorna jag fick den 14 maj.

De är faktiskt riktigt fina ännu, och klätter- rankorna i hinken
dröjer nog inte så länge innan de börjar att klättra på väggen.
I dag äntligen åt jag min lax till middag, i går blev det Kålpudding
fick se den burken efter en annan middag i frysen.
Jag måste nog göra mindre byttor, jag lever i forntiden när vi fortfarande var 2 i maten. Jag får ofta äta en extragång det gör
inte mig så mycket. Jag är matglad så det är inga problem.
Nu skall jag dricka liter eftermiddagskaffe, och skriva notan
till Coop och blomsteraffären, I kväll är Mästarnas Mästare
hinner att kasta ett öga på ishockey också, synd att Sverige inte är med i leken längre. Ha, ha vi kan ju inte vinna jämt för tusan.
kram till alla från Hajan

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj, här har det varit mest tv-tittande idag. Vilket jäkla skitväder vi har. Var ute en stund mellan skurarna. Men vi gav upp och gjorde söndag tidigt.
Kram på dig

Nette Cecilia sa...

Håller med dig om sumobrottarna ,här är det kyliga vindar men det är ju som att ha våren i kylskåp den står ju sig längre .Ha en fin kväll ,Nette

Eva Agnes sa...

Hej Hajan!
Så roligt att hitta dig och få ta del av dina vardagstankar.
Hittade dig hos Lisas Hus.
Jag är nygammal bloggare som satt igång igen efter långt uppehåll.
Inte så mycket text hos mig. Mer bilder som numer är mitt medium.
Kram
Eva Agnes

Änglarum sa...

Hej hej..jag tycker faktiskt de crocodile dande filmerna är bra...så där lagom lättsamma att hänga med på.Så fina blommor du har på balkongen Hajan <3 jag har satt lite vaxbönor i stor kruka idag,de såg så lila o fina ut på bilden.ha en fin kväll kram Jessica

Herr Nilssons Fru sa...

Ja den där o inte bara den utan den mesta reklamen på Tv kan bli rätt tjatig. Jag ser inte så mycket på TV så jag slipper de mesta :)
Jo jag slank in på ett bananskal o tänkte skriva några rader innan jag traskar vidare ut i världen.
Blommor är underbart MEN vad har sköna maj blivit av, här är rena hösten...brrr.
Kramiz

Gunillasljusglimtar sa...

Hahahaha Hajan gillar inte heller de där arslena:)) Finns ju bättre reklam! Tänk då är du o gubben fan av crokkodile duundee..HAN fullkomligt avgudar dessa filmer.Bara det att VI sett dom hundra ggr,det räcker för mig! Kramis Gunila ♥